miercuri, august 12, 2020
2.8 C
Bistrița
More

    Traseul Via Transilvanica a fost vandalizat

    Must Read

    Cheltuielile cu salariile bugetarilor aproape s-au dublat în ultimii cinci ani: de la 52 miliarde de lei în anul 2015 la 100 de...

    Cheltuielile cu salariile bugetarilor aproape s-au dublat în ultimii cinci ani, potrivit datelor oficiale furnizate de ministerul...

    Deputat Cristina Iurișniți: 14 obiective USR PLUS Bistrița-Năsăud, aduse în atenția publică

    Administrația locală trebuie și poate să fie făcută doar în interesul oamenilor. Susținute cu profesionalism și onestitate, nu în...

    Ionuț Simionca: Dezvoltarea firmelor cu capital autohton este principalul motor al dezvoltării Municipiului Bistrița

    Am fost astăzi în zona industrială a Municipiului Bistrița, unde am întâlnit mulți oameni care...

    Persoane necunoscute au distrus, din motive încă neștiute, una din bornele instalate de cei din Tășuleasa Social de-a lungul traseului Via Transilvanica. Într-un text plin de emoție, pe care cei de la Tășuleasa Social îl publică pe pagina lor de socializare, aceștia încearcă să explice ”vandalilor” , ce înseamnă o bornă, cum se naşte, prin ce proces trebuie să treacă, cum devine străjer pe drumul Via Transilvanica şi, câteodată, cum poate să îşi sfârşească prematur misiunea?

    ” Bornele pe care drumeţii le vor întâlni de-a lungul traseului Via Transilvanica, au rolul de a indica negreşit calea cea bună, ele fiind poziţionate din kilometru în kilometru. Seamănă cu nişte soldaţi a căror unică menire este aceea de a reasigura călătorii, fie printr-un moment de răgaz, fie oferind un impuls de energie şi pasiune, care să le dea mai mult spor la mers.
    Pentru prima porţiune de traseu de care ne-am apucat, am avut nevoie de 135 de astfel de borne, toate realizate din andezit, o rocă recunoscută pentru duritatea şi rezistenţa sa. Un material valoros nu numai datorită calităţilor sale, dar şi prin faptul ca a fost piatra de temelie pentru multe alte construcţii cu importanţă istorică, andezitul ni s-a părut alegerea potrivită pentru aceste personaje de semnătură ale proiectului nostru. Procesul de prelucrare nu este deloc uşor, dar rezultatul de care ne-am putut bucura cu toţii: 135 de borne identice, fiecare cântărind 237 kg.
    Aliniate în grădina noastră, le-am marcat cu însemnul proiectului Via Transilvanica, un T mândru, încadrat într-un cerc. Acest lucru a însemnat o nouă etapă în prelucrarea bornelor. Sablarea este un procedeu destul de delicat şi necesită o muncă serioasă, mai ales când vine vorba de un număr mare de borne care aşteptau sobre să îşi primească insigna.
    Am simţit că aceşti soldaţi ar avea nevoie de o personalitate proprie, aşa că am colaborat cu Universitatea de Arte din Iaşi într-un proiect de sculptură. Astfel, timp de 10 zile, 12 sculptori au lucrat intens pentru a crea lucrări de artă unice, în speranţa că vor dăinui peste ani pe feţele bornelor, mai ceva ca în muzee. Vopsite şi curăţate, le-am trimis în comunităţile din judeţul Bistriţa-Năsăud pentru a putea fi montate în locurile deja stabilite.
    Ne-am bucurat de mobilizarea acestor comunităţi, a autorităţilor şi a localnicilor deopotrivă. Ne-am hrănit cu speranţa că povestea noastră va deveni o realitate pentru noi şi pentru ţara noastră. Transportarea bornelor a fost dificilă, în primul rând datorită greutaţii, dar şi pentru că am încercat să protejăm sculpturile. Eforturile oamenilor au fost şi sunt în continuare demne de toată admiraţia! Via Transilvanica este a noastră, a tuturor!
    La hotarul dintre judeţele Bistriţa-Năsăud şi Mureş s-a instalat ieri, ultima borna a porţiunii de traseu de 133 de km pe care vrem să o dăm în funcţiune în data de 29 septembrie.
    În imaginea de jos, aşa se poate vandaliza o bornă.
    Drumul continuă şi trebuie dus până la bun sfârşit şi împreună, asta ne dorim să facem!”.

    - Advertisement -
    - Advertisement -

    Latest News

    Cheltuielile cu salariile bugetarilor aproape s-au dublat în ultimii cinci ani: de la 52 miliarde de lei în anul 2015 la 100 de...

    Cheltuielile cu salariile bugetarilor aproape s-au dublat în ultimii cinci ani, potrivit datelor oficiale furnizate de ministerul...

    Deputat Cristina Iurișniți: 14 obiective USR PLUS Bistrița-Năsăud, aduse în atenția publică

    Administrația locală trebuie și poate să fie făcută doar în interesul oamenilor. Susținute cu profesionalism și onestitate, nu în interesul membrilor și clientelei de partid,...

    Ionuț Simionca: Dezvoltarea firmelor cu capital autohton este principalul motor al dezvoltării Municipiului Bistrița

    Am fost astăzi în zona industrială a Municipiului Bistrița, unde am întâlnit mulți oameni care susțin candidatura mea la primărie....

    Ioan Turc s-a întâlnit cu Emil Boc: ” În viitorul apropiat, municipalitățile noastre vor colabora în multiple domenii”

    Vedem orașe cum ar fi Oradea și Clujul drept niște exemple de „Așa da!”. Pentru a afla și mai multe despre cum...

    VIDEO: DANIEL SUCIU anunță un proiect turistic de amploare alături de Ioan Strugari

    Candidatul Aianței pentru Sângeorz-Băi la Primăria Sângeorz-Băi, deputatul Daniel Suciu, își propune realizarea unui proiect turistic unic în zonă: o...
    - Advertisement -

    More Articles Like This

    - Advertisement -