vineri, iulie 10, 2020
2.8 C
Bistrița
More

    Diana Morar: PNL este alternativa la tot ceea ce se petrece în prezent, este un fapt ce nu mai are nevoie de calcule și de justificări

    Must Read

    Șefa femeilor liberale, Diana Morar încearcă să explice ce și cum vrea PNL să guverneze România în baza celor 20 de principii adoptate la Consiliul Național.

    PSD a reușit sa pună tara pe o direcție greșită.  Cert, este un fapt ce nu mai are nevoie a fi demonstrat. Se probează în fiecare domeniu de activitate, o resimte fiecare cetățean. Este general valabil că toată lumea caută alternativa. Mai mult ca oricând oamenii simt nevoia normalității, a firescului in viețile lor.

    Ca PNL este alternativa la tot ceea ce se petrece in prezent, este un fapt ce nu mai are nevoie de calcule și de justificări.
    Oamenii știu acest lucru, îl cunosc foarte bine: vin către PNL, discuta, adresează întrebări,  dezbat și caută soluții la tot acest impas major.

    PNL de asemenea știe acest lucru, știe că este dator să fie alternativa și să ofere soluția normala, fireasca.

    PNL este alături si pentru toți cetățenii acestei tari.

    Pentru a oferi romanilor un program de guvernare real, care sa răspundă așteptărilor și care sa adopte cele mai bune soluții, alături de cetățeni, membrii PNL și comisiile de specialitate ale PNL, s-au pus bazele programului de guvernare prin adoptarea standardelor unei bune guvernări.

    Acest set de 20 de principii ale bunei guvernări PNL au fost adoptate sâmbătă 4 August în cadrul Consiliului Național de Coordonare al partidului, urmând a sta la baza programului de guvernare oferit de PNL pentru România și pentru români.

    Iată-le:

    Principiul limitării și autolimitării puterii publice
    Intervenția statului trebuie limitată la sfera publică fără intruziuni abuzive în viața privată a cetățeanului sau în economie.

    Principiul egalității între instituțiile statului și cetățean
    Statul nu trebuie să fie deasupra propriilor cetățeni, ci în serviciul lor, fără discriminare, oriunde s-ar afla ei, în țară sau în străinătate.

    Principiul nondiscriminării și al egalității efective în fața legii
    Toți cetățenii sunt egali în fața legii și nicio măsură legislativă sau administrativă nu poate fi discriminatorie.

    Principiul comprehensivității legilor
    Este de preferat ca o lege să fie amplu dezbătută mai mult timp decât să fie adoptată într-o manieră rapidă și ulterior să necesite mai multe corecții și modificări legislative.

    Principiul asigurării predictibilității și stabilității
    Actele normative și administrative trebuie anunțate anterior adoptării lor, să dispună de un timp necesar și suficient pentru dezbateri, să fie adoptate în procedură normală și să permită o perioadă rezonabilă de conformare și aplicare.

    Principiul descentralizării
    Autoritatea publică centrală poate să intervină doar acolo unde o poate face mai eficient decât administrația locală.

    Principiul meritocratic în organizarea administrației publice
    În ocuparea fucțiilor publice din administrația centrală și locală trebuie să primeze competențele profesionale și nu criteriile politice.

    Principiul integrității în ocuparea fucției publice
    Nu pot candida pentru ocuparea unei funcții publice persoanele cu probleme penale, aflate în conflict de interese și/sau în alte situații care le fac incompatibile cu funcția respectivă.

    Principiul responsabilității decidentului
    Deciziile și actele administrative poartă răspunderea personală a celor care le-au promovat și adoptat, aceștia putând fi sancționați legal în situații de abuz sau de îndeplinire defectuoasă a sarcinilor de serviciu.

    Principiul participării la deciziile publice
    Actele normative și administrative trebuie adoptate numai prin consultare publică, incluzându-i pe cei afectați de aplicarea deciziilor respective.

    Principiul transparenței
    Autoritățile publice centrale și locale sunt obligate să asigure o transparență decizională maximă în procesul de adoptare și implementare a politicilor publice.

    Principiul utilizării eficiente a resurselor publice
    Politicile fiscale trebuie să lase cât mai mulți bani în economie pentru încurajarea inițiativelor economice individuale și a investițiilor private care să permită o dezvoltare economică la nivelul întregii societăți.

    Principiul echilibrului
    Politicile publice trebuie să respecte echilibrele economice și bugetare care pot asigura dezvoltare și prosperitate economică pentru toți cetățenii.

    Principiul coeziunii sociale și geografice
    Politicile publice trebuie să promoveze o dezvoltare echilibrată a societății prin reducerea inechităților și inegalităților sociale și economice.
    Ajutoarele sociale trebuie limitate la cazuri sociale individuale excepționale și nu trebuie acordate persoanelor capabile de muncă.
    Trebuie promovat un sistem de deduceri fiscale care să încurajeze natalitatea și să sprijine familiile în creșterea copiilor și îngrijirea bătrânilor.

    Principiul solidarității responsabile între generații
    Resursele publice trebuie să fie folosite în mod responsabil astfel încât cheltuielile publice actuale să nu afecteze interesele generațiilor viitoare.

    Principiul nonintervenției în mecanismele pieții
    Trebuie eliminate intervențiile arbitrare ale statului în economia privată.
    Administrația publică centrală și locală nu trebuie să intervină și/sau să concureze economia privată.

    Principiul dezvoltării durabile
    Exploatarea resurselor naturale trebuie să se facă în condiții concurențiale cu respectarea principiilor unei dezvoltări durabile, în interesele comunităților locale și ale generațiilor viitoare.
    Trebuie promovate modele de producție și consum durabile și evitată supraexploatarea resurselor naturale în condiții distructive pentru mediu și natură.

    Principiul unei creșteri economice sănătoase
    Politicile publice trebuie să stimuleze o creștere economică sustenabilă bazată pe creșterea valorii adăugate din economie ca urmare a investițiilor în productivitate și capital uman.

    Principiul legitimității limitate a actului de guvernare
    Legitimitatea actului de guvernare este limitată de mandatul primit din partea alegătorilor care vizează aplicarea strictă a programului de guvernare.

    Principiul continuității în politica externă
    Politica externă a unei națiuni nu poate fi realizată în funcție de interesele de moment ale unui partid, aflat temporar la guvernare, ci trebuie să fie rezultatul unui consens național care să vizeze atingerea obiectivelor fundamentale prin prisma strategiei de politică externă.
    Trebuie respectate cu fermitate angajamentele naționale privind statutul de membru al Uniunii Europene și NATO, precum și parteneriatul strategic cu Statele Unite ale Americii.

     

    - Advertisement -
    - Advertisement -

    Latest News

    Sorin Roșu Mareș: Partidul Puterii Umaniste merge pe forţe proprii în alegerile locale. Ușa umaniștilor rămâne deschisă pentru primarii ALDE

    Liderul interimar al PPU Bistrița-Năsăud, Sorin Roșu Mareș a confirmat astăzi faptul că umaniștii au decis să meargă pe liste proprii la...

    „Alianța pentru Bistrița-Năsăud” va merge pe liste comune la alegerile locale din 27 septembrie. Doar în 5 comune aceste liste vor fi separate dar...

    Liderii celor trei partide din cadrul ”Alianței pentru Bistrița-Năsăud”, Radu Modovan, Ioan Monița și Grigore Timoce, au decis...

    VIDEO- Deputatul IONUȚ SIMIONCA: Bistrița are nevoie de schimbare!

    M-am hotărât să candidez la Primăria Municipiului Bistrița pentru că știu că voi fi un bun gospodar. Principala...

    Silviu Rus este noul președinte PER Bistrița-Năsăud. Marius Conon , candidatul ecologist la primăria Bistrița

    Venit la Bistrița pentru a ”reîmprospăta” apele verzi ale Partidului Ecologist Român Bistrița-Năsăud, experimentatul Dănuț Pop, politician abil...
    - Advertisement -

    More Articles Like This

    - Advertisement -