SCRIITOR LA ZIAR: POLITICĂ DE VÂNZARE

Must Read

O grădină uriașă va crește în Beclean

Becleanul va avea Grădina Urbană Transilvania. Este vorba despre un proiect cu fonduri europene gândit în concordanță cu regiunea...

Sportivii Gloriei 2018 au alergat la Via Transilvanica!

Daniel Rus, atletul CS Gloria 2018 Bistrița-Năsăud s-a impus la categoria 19-29 ani și a câștigat locul 1 în...

Campionatele europene de tenis de masă: România va fi reprezentată de 9 sportivi, printre care și Bernadette Szocs și Hunor Szocs

Campionatul European individual are loc în Varșovia, Polonia, între 22-27 iunie 2021. După ce a fost amânată pentru acest...

Adică imaginea lui, mai exact, în perioadele de campanie electorală și de după. Ca detergenții, televizoarele și vibratoarele. Plus ceva necuantificabile, cum sunt iluziile, speranțele, pe deasupra. Cartea Corinei Barbaros, Marketingul politic. Repere teoretice și strategii de acțiune editura, Adenium, 2014, încearcă să răspundă detaliat la întrebare, plasând pe-o armătură teoretică exemple concrete. Lucrarea este utilă consultanților politici, studenților, jurnaliștilor și, desigur, actanţilor politici – „produsele” acestui soi de „comerţ”. Sunt detaliate mai multe modele de marketing-Niffenegger, Reid, Lees-Marshment, Harris, Newman și Ormrod. Numele, dacă nu vă spun acum nimic, vă vor fi familiare după citirea volumului.

Barbaros bifează, în capitole, aspectele vitale ale chestiunii: structura imaginii candidatului, construirea brandului politic, rolul emoțiilor în politică, ce e de făcut într-o campanie electorală (de la stabilirea sediului de campanie la constituirea echipei de campanie), poziționarea pe piața alegătorilor, întâlnirile cu alegătorii, aparițiile publice, influența rețelelor sociale, a materialelor tipărite, advertisingul televizat și radio, dezbaterile televizate, site-urile și blogurile de campanie. În final, se insistă pe „marketingul politic ca instrument al unei bune guvernări”.

„Dezvoltarea și inovațiile din acest domeniu sunt dependente(…) de sistemul politic, de reglementările juridice referitoare la partide, de finanțarea partidelor, de mediul audiovizual, precum și de dezvoltarea mass-mediei și a altor tehnologii de comunicaţii”, concluzionează universitara ieșeană, cu țintă la ce va urma.

Vă rețin cu încă o observație interesantă a autoarei: „Strategiile de marketing politic se vor orienta prioritar către cei nehotărâți, atât în timpul campaniilor electorale, cât și în timpul guvernării.”

Dincolo de caracterul științific, în logica prezentului, cartea de față primește un spor de atractivitate fiindcă ne aflăm într-un an pre-electoral.

- Advertisement -
- Advertisement -

Latest News

O grădină uriașă va crește în Beclean

Becleanul va avea Grădina Urbană Transilvania. Este vorba despre un proiect cu fonduri europene gândit în concordanță cu regiunea...

Sportivii Gloriei 2018 au alergat la Via Transilvanica!

Daniel Rus, atletul CS Gloria 2018 Bistrița-Năsăud s-a impus la categoria 19-29 ani și a câștigat locul 1 în proba de semimaraton a competiției...

Campionatele europene de tenis de masă: România va fi reprezentată de 9 sportivi, printre care și Bernadette Szocs și Hunor Szocs

Campionatul European individual are loc în Varșovia, Polonia, între 22-27 iunie 2021. După ce a fost amânată pentru acest an, actuala ediție aduce la...

Solstițiul de vară, cea mai lungă zi a anului 2021: 21 iunie

Solstiţiul de vară are loc anul acesta luni, la ora 6:32, ziua de 21 iunie fiind cea mai lungă din an şi marcând începutul...

Castelul de la Urmeniş – o bijuterie arhitectonică ce se transformă în moloz

În centrul comunei Urmeniş, administrată de ani buni de Dumitru Tomşa, la câţiva paşi de primărie şi biserică, un castel mic, strică armonia unui...
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -