Presa moare după ce s-a predat

Must Read

Marcel Boloș, șeful ADR Nord-Vest, întâlnire de lucru la PRIMĂRIA NĂSĂUD

La Primăria Năsăud a avut loc o ședință de lucru foarte importantă pentru viitorul orașului. Alături de echipa de...

Robert Sighiartau despre declarațiile lui Voiculescu privind decesele de Covid 19: Nu cred așa ceva, ar fi extrem de grav

Secretarul general al PNL, deputatul Robert Sighiartău, a declarat vineri, la Bistriţa, că îi displace situaţia în care s-a...

PREFECTUL STELIAN DOLHA- “Îi mulțumesc domnului ministru Attila-Zoltán Cseke pentru timpul pe care l-a alocat județului nostru

Ministrul Attila-Zoltán Cseke a efectuat azi, 16 aprilie, o vizită de lucru în județul Bistrița-Năsăud. În agenda sa de...

Presa românească este în pierdere de audienţă. Este un efect sezonier combinat cu unul de uzură editorială. Au pierdut public atât posturile generaliste cât şi cele de ştiri. Şi pe online trendul general este de scădere.

„Adevărul”, locul 1 în trafic.ro, contabilizează un minus de audienţă săptămânală de 450 de mii de unici în nici 30 de zile. Comparaţia este între valorile de trafic din ultima săptămână şi cele din intervalul 23 – 29 martie, când publicaţia respectivă a înregistrat un maxim relativ.

Tot cu referire la statisticile trafic.ro, din 11 titluri vizibile în primul ecran, 10 sunt pe minus de audiență.

web_6_12_apr_2Tirajul brandurilor care încă scot print nu merită pomenit: cu excepția a două tabloide, printul are tiraje homeopatice.

Cifrele pentru televiziuni la nivelul lui martie au devenit publice, aşa că le voi invoca aici:

Antena 3, lider de pluton la televiziunile de ştiri, a avut mai puţin cu aproximativ 70 de mii de telespectatori pe minut în martie, comparativ cu februarie (335 de mii în martie, 403 mii în februarie). România TV a pierdut aproape 40 de mii (222 mii / 259 mii). B1, 20 de mii (96 mii / 116 mii). Realitatea, vreo 30 de mii (77 mii / 106 mii).

Datele se referă la publicul naţional iar pentru publicul urban situaţia nu este mult diferită. Spre exemplu, pe acest segment Antena 3 a marcat în martie o pierdere de 34 de mii de telespectatori pe minut iar Realitatea, una de 10 mii de telespectatori pe minut.

Publicul urban include publicul comercial, cel cu vârste între 18 şi 49 de ani, care este vizat de clienţii agenţiilor de publicitate. Aşa că nu există niciun motiv de bucurie pe acest palier, din punctul de vedere al televiziunilor.

paper_planeDar, dincolo de pierderile motivate sezonier (a venit primăvara, publicul-ţintă stă mai puţin în casă, au fost Sărbătorile Paştelui etc), pierderea perenă este una de credibilitate şi de influenţă.Pierderea financiară şi colapsul sunt consecinţe înlănţuite ale deficitului de încredere pe care presa l-a acumulat precum un burete murdar în ultimii ani.

Pentru că n-a știut/n-a vrut/n-a putut să-și construiască o strategie de supraviețuire sănătoasă economic, într-un parteneriat onest cu publicul consumator de media, presa română, cea mai mare parte a ei, a intrat slugă umilă la moguli și mogulași. Mogulii și mogulașii au, inevitabil, conexiuni și interese politice. Altfel n-ar putea fi moguli și mogulași. Nu în România, în orice caz. În virtutea acestor interese, politicienii cotizanți în mod ocult(cel mai adesea) sau la vedere (mult mai rar) au substituit publicul, devenind, să spunem așa, clienții-premium ai presei.

 

- Advertisement -
- Advertisement -

Latest News

Marcel Boloș, șeful ADR Nord-Vest, întâlnire de lucru la PRIMĂRIA NĂSĂUD

La Primăria Năsăud a avut loc o ședință de lucru foarte importantă pentru viitorul orașului. Alături de echipa de...

Robert Sighiartau despre declarațiile lui Voiculescu privind decesele de Covid 19: Nu cred așa ceva, ar fi extrem de grav

Secretarul general al PNL, deputatul Robert Sighiartău, a declarat vineri, la Bistriţa, că îi displace situaţia în care s-a ajuns după demiterea ministrului Sănătăţii,...

PREFECTUL STELIAN DOLHA- “Îi mulțumesc domnului ministru Attila-Zoltán Cseke pentru timpul pe care l-a alocat județului nostru

Ministrul Attila-Zoltán Cseke a efectuat azi, 16 aprilie, o vizită de lucru în județul Bistrița-Năsăud. În agenda sa de lucru, acesta a avut prevăzută...

Cseke Attila: Mai sunt 14 miliarde lei pe proiecte prin PNDL

Cseke Attila, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, a confirmat astăzi la Bistrița că în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală, etapa I şi...

„UDMR nu crede că trebuie schimbat premierul”, a spus astăzi vicepreședintele UDMR Cseke Attila prezent la Bistrița

Cseke Attila, ministru al Dezvoltării și vicepreședinte al UDMR, prezent într-o vizită la Bistrița a vorbit  într-o conferință de presă unei întrebări legate de...
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -