Pe DJ 173 C, drum ce face legătura între Bistrița și comuna Budacu de Jos au început să apară fisuri. Reabilitarea lui DJ 173 C a fost finalizată cu 8 luni în urmă, costul total al investiției ridicându-se la 1,7 milioane euro. Radu Moldovan: ” Dacă situația este consecința unor lucrări mai slabe, constructorul va repara stricăciunile””.

Must Read

Bogdan Ivan ar putea prelua șefia TSD de la nivel național

Deputatul PSD, Bogdan Ivan, ar putea prelua președinția organizației Tineretului Social Democrat din România. Numele lui Bogdan Ivan este...

10 milioane de lei pentru DN 17C

Deputatul Robert Sighiartău, secretar general al Partidului Naţional Liberal, anunţă că Ministerul Transporturilor a alocat peste 10 milioane lei...

VIDEO: Ursul a coborât în Colibița pe drumul Blajului

În cursul serii de luni 17 mai a.c., în jurul orei 22.40, jandarmii montani din Colibița, au intervenit în...

Pe DJ 173 C, drum ce face legătura între Bistrița și comuna Budacu de Jos au început să apară fisuri. Reabilitarea lui DJ 173 C a fost terminate cu 8 luni în urmă, costul total al investiției ridicându-se la 1,7 milioane euro. Banii au fost asigurați integral din bugetul Consiliului Județean. Lucrarea ce se întinde pe o distanță de aproape 3 kilometri are o garanție de 10 ani și asigură legătura dintre Bistrița și valea Budacului și cea a Șieului.

Ce spune președintele Radu Moldovan?

În acest context, președintele Radu Moldovan a răspuns unei interpelări făcute în ședința extraordinară de Consiliu Județean de luni, 19 aprilie, de liberalul Samuel Coman pe acest subiect: ” ” Dacă situația este consecința unor lucrări mai slabe, constructorul va plătii tot cee ace se strică acolo. Dar dacă fisurile sunt consecința mișcării terenulu, atunci trebuiesc găsite soluții rapide”.

Lucrările au vizat execuția următoarelor categorii de lucrări: Șanțuri din beton, drenuri de colectare a apelor, acces la proprietăți din podețe(58 de buc), podețe tubulare (9 buc), șanț ranfort 110 m,  un podeț prefabricat, amenajare drumuri laterale 6 bucăți, parapet Semigreu 878 m, consolidare cu zid de sprijin, semnalizare rutieră (indicatoare și marcaje) și au fost executate de Îndemânarea Prodcom SRL (lider) și SC Dimex 2000 Company (asociat)- lucrările de execuție și Somes-Top-Grup SRL (lucrările de proiectare).

Marile probleme au apărut în luna mai a anului 2019. A fost vorba de alunecări de teren

Probleme mari pe o porțiune din DJ 173 C, drum ce face legătura între Bistrița și comuna Budacu de Jos și, de acolo spre valea Budacului și cea a Șieului. În mai 2019 a fost vorba de niște alunecări de teren care au distrus o însemnată porțiune din acest drum, cel de pe coama dealului așa cum se vede și în fotografiile făcute. DJ 173 C este închis și blocat până la momentul în care lucrurile vor fi rezolvate. Trebuie să precizăm faptul că, primele probleme pe acest drum modernizat în 2011 au apărut la doi ani distanță, atunci când apar primele fisuri și, mai pe urmă, primele bucăți rupte din drum.

O istorie deloc romanțată a lui DJ 173 C

În urmă cu vreo 12 ani, prin 2008, am ajuns pe acest drum județean care arăta precum un drumeag aflat la marginea unei comune mai mici și fără foarte multe pretenții finaciare. Am străbătut drumul acesta, în unele locuri doar cu pământ bătătorit, iar în porțiunile acum distruse de alunecările de teren, sufocat de noroaie și gloduri ce curgeau din deal, ani la rând: vara mai des, pentru că, deseori, primăvara și toamna, drumul devenea impracticabil.

Prin 2009 sau 2010  mai précis, Consiliul Județean,  prezidat atunci de Liviu Rusu decidea începerea lucrărilor de reabilitare și modernizare, lucrări terminate în 2011 de către SC LDP SA.

2011-2020:  În 9 ani drumul s-a distrus

Cauzele distrugerii lui DJ 173 C sunt multiple, una dintre acestea fiind   mașinile de mare tonaj care au circulat fără restricții și care  au afectat structura de rezistență a drumului. De asemenea, locuitorii din zonă, tot mai mulți, s-au branșat la rețelele de utilități, iar covorul asfaltic a fost distrus. De asemenea șanțurile nu au fost decolmatate în toți acești ani, iar apa care se infiltrează pe asfalt afectează infrastructura. Pe trononul de intravilan, Primăria Bistrița NU a realizat niciun fel de intervenții în cei 9 ani.

Reabilitarea și remondernizarea decise în februarie 2020

Reamintim că: Drumul care leagă municipiul Bistrița de localitatea Budacu de Jos va intra în reabilitare începând cu data de 24 februarie 2020. Decizia a fost  prevăzută într-un proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței extraordinare de Consiliu Județean din data de  18 februarie.

Valoarea totală a investiţiei, cu TVA, este de 6.468.493,48 lei, din care Construcţii+Montaj reprezintă, cu TVA, 5.519.651,70 lei, durata de realizare fiind estimată la 18 luni.

Firma care execută lucrarea este ÎNDEMÂNAREA CONSTRUCT SRL

 

Date tehnice: despre ce drum este vorba?

 

Sectorul de drum propus spre asfatare se află amplasat pe extravilanul Bistriței și în intravilanul și extravilanul localității Budacu de Jos, și este în lungime de 2.961 kilometri.

 

– pentru scurgerea apelor există șanțuri de pământ, colmatate și degradate.

– îmbrăcămintea actuală este într-o stare accentuată de degradare

– pentru modernizare este necesar să se repare și să se consolideze platforma drumului , să se asigure scurgerea apelor și să se refacă podețele ” – după cum se arată în documentație.

 

Ce lucrări se fac pe cei 3 kilometri!

 

– sunt proiectate 3 podețe noi

– se vor reabilita 7 podețe existente

– se vor amenaja 21 de accese la proprietăți, cu plăci din beton armat

– se vor amenaja 6 drumuri laterale, fiecare pe o lungime de 25 de metri, cu aceeași structură a drumului care se modernizează

– parapeți pe 694 de metri

– dren: 918 metri.

 

Vor fi executate şanţuri de pământ pe o lungime de 400 metri şi şanţuri de beton pe 3,2 km.

 

Structura rutieră:

– 4 cm de strat de uzură BAPC16

– 6 cm strat de legătură BAPDPC 20

– strat antifisură din geogrilă

– frezarea sistemului rutier exitent pe o grosime de 3 cm

– 8 cm din strat de bază din mixtură asfaltică tip APBC 31,5.

 

Acolo unde se va înlocui structura rutieră se vor executa:

 

– 30 cm de strat de fundație de balast

– 15 cm de strat de formă de balast.

Durata de exploatare se estimează la 15 ani!

FOTO 3 ȘI 4: Adrian Linca

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Bogdan Ivan ar putea prelua șefia TSD de la nivel național

Deputatul PSD, Bogdan Ivan, ar putea prelua președinția organizației Tineretului Social Democrat din România. Numele lui Bogdan Ivan este...

10 milioane de lei pentru DN 17C

Deputatul Robert Sighiartău, secretar general al Partidului Naţional Liberal, anunţă că Ministerul Transporturilor a alocat peste 10 milioane lei pentru lucrări de reparaţii pe...

VIDEO: Ursul a coborât în Colibița pe drumul Blajului

În cursul serii de luni 17 mai a.c., în jurul orei 22.40, jandarmii montani din Colibița, au intervenit în urma unui apel la Numărul...

Doi adolescenți din LIVEZILE ne cer ajutorul… Află cum o poți face

http://https://www.facebook.com/salvatorii.sufletelornimanui Fundația umanitară Salvatorii Sufletelor Nimanui  mai aduce în fața opiniei publice un caz social. De data asta e vorba de drama a doi adololescenți...

Florin Cîțu – Emil Boc, tandem pentru șefia PNL?

Surse Digi24 spun că premierul Florin Cîțu ar viza funcția de președinte al PNL. El ar urma să se bucure la Congres de susținerea...
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -