Municipalitatea renunță la proiectul Centrului intermodal de transport public: : ”Nu contează că banii îi iei de la bancă, tot bistrițenii plătesc. Nu este oportun să angajăm banii oamenilor pentru investiții controversate”, explică primarul Turc

Must Read

ALEXANDRU PUGNA, noul manager interimar al Centrului Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud

Angajații Centrului Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud s-au întrunit astăzi, 14 aprilie 2021, la Sala „Valeria Peter Predescu” a Cinematografului...

Premierii Coaliției și Gheneralull  de la Cotroceni

Demiterea în lacrimi a ministrului, singurului ministru care a început curățenia în Ministerul Sănătății, așa zice Barna, vicepremierul cu...

Consiliul Județean va continua să finanțeze GLORIA 2018. Din păcate, fotbalul bistrițean va trebui să se descurce singur

Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a dat astăzi o veste proastă iubitorilor de fotbal: Consiliul Județean nu poate suporta...

Edilul general al Bistriței, Ioan Turc a confirmat astăzi oficial că, municipalitatea, este decisă să renunțe a mai construi Centrului intermodal de transport public – strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei. E vorba de un  contractat pe fonduri europene, în valoare de 8,7 milioane euro, cofinanțarea din bugetul orașului fiind de peste 4 milioane de euro.

Anunțul a fost făcut de primarul Ioan Turc într-o conferință de presă, decizia fiind luată cu siguranță după ce edilul Bistriței a discutat problema cu șeful ADR Nord-Vest, Marcel Boloș, fostul ministru liberal al Fondurilor Europene fiind de acord cu renunțarea la acest proiect care nu rezolvă foarte multe probleme în zonă. ” Să ai într-o zonă centrală zone insalubre sub pod nu este acceptabil pentru municipalitate, plus că ar apărea un mare disconfort pentru cei care locuiesc acolo, oamenii nerealizând că după ce această investiție ar fi gata la fereastra lor ar fi podul și mașinile!”, a punctat Turc.

Primarul Bistriței a arătat  că se vor găsi alte soluții pentru realizarea unei legături între străzile Gării și Tărpiului, fie prin redepunerea proiectului într-o altă formă pe exercițiul financiar 2021-2027, dar cu urcare-coborâre Arțarilor – Industriei, nu Gării – Tărpiului, fie prin realizarea unui pasaj subteran (variantă pe care o susține) din bani europeni pe componenta de securizare a traficului.

”Va urma o campanie de consultare publică pe aplicația City Health, pentru ca oamenii să își spună punctul de vedere. Nu contează că banii îi iei de la bancă, tot bistrițenii plătesc. Nu este oportun să angajăm banii oamenilor pentru investiții controversate. Renunțarea ne costă contravaloarea documentației, discutăm de o sută și ceva de mii de euro”, a conchis primarul Turc.

CONTEXT: Primăria municipiului Bistrița a depus, în luna august 2018 , la Agenția de Dezvoltare Regională Nord – Vest,  proiectul “Centru intermodal de transport public – strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei, municipiul Bistrița”, în vederea solicitării finanţării prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Potrivit municipalității, proiectul a fost selectat în vederea finanţării și a parcurs toate etapele de evaluare, urmând să fie încadrat în etapa contractuală.

În cadrul proiectului se propune realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei. Această platformă va include și o clădire cu rol de terminal intermodal, va deservi transportul public local și cel extern și va asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord.

 

”Obiectivul general al proiectului este reprezentat de reducerea emisiilor de carbon în municipiul Bistrița, prin construirea unui centru intermodal de transport care creează condițiile pentru îmbunătățirea eficienței transportului public urban, prin desfășurarea într-un mod organizat și controlabil a transferului pasagerilor între transportul public feroviar/rutier intrajudețean/ interjudețean/internațional pe de o parte și transportul public local, pe de altă parte” arată Primăria Bistrița.

 

Valoarea totală a proiectului este de 42.413.901,00 lei, inclusiv TVA, din care: 31.448.169,54 lei – valoare totală eligibilă, 10.965.731,46 lei – valoare neeligibilă și 30.819.206,14 lei – asistență financiară nerambursabilă. Durata de implementare a proiectului este de 20 de luni.

- Advertisement -
- Advertisement -

Latest News

ALEXANDRU PUGNA, noul manager interimar al Centrului Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud

Angajații Centrului Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud s-au întrunit astăzi, 14 aprilie 2021, la Sala „Valeria Peter Predescu” a Cinematografului...

Premierii Coaliției și Gheneralull  de la Cotroceni

Demiterea în lacrimi a ministrului, singurului ministru care a început curățenia în Ministerul Sănătății, așa zice Barna, vicepremierul cu miros de aroganță până la...

Consiliul Județean va continua să finanțeze GLORIA 2018. Din păcate, fotbalul bistrițean va trebui să se descurce singur

Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a dat astăzi o veste proastă iubitorilor de fotbal: Consiliul Județean nu poate suporta din bugetul pe 2021 o...

Bugete de criză pentru instituțiile de cultură din cadrul Consiliului Județean: ” Cheltuieli salariale reduse în 2021 pentru toată lumea”, anunță președintele Radu Moldovan

Proiectul șefului grupului PNL din cadrul Consiliului Județean, Ioan Zăgrean cu privire la reducerea cheltuielilor făcute de instituțiile de cultură, este deja prins în...

Bugetul Consiliului Județean 2021- Radu Moldovan: ” Peste 300 de milioane de lei merg spre investiții. E o sumă istorică într-o perioadă de pandemie”

Sala de ședințe a Consiliului Județean a fost astăzi gazda unei conferințe de presă susținute de Executivul Consiliului Județean pe tema bugetului acestei instituții...
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -