Duminica a VI-a după Rusalii-Vindecarea slăbănogului din Capernaum

Must Read

JANDARMII SALVATORI BISTRIȚENI și spiritul lor de observație

Spiritul de observație și intervenția rapidă a jandarmilor bistrițeni aflați într-o acțiune de patrulare pe drumul de centură al...

NĂSĂUDUL primește 5 milioane de lei de la Guvern

Mai multe proiecte pentru orașul Năsăud vor primi finanțare din bugetul național, conform unei anexe cu sumele defalcate din...

7 milioane de lei de la Guvern pentru trei proiecte importante ale BISTRIȚEI

Primarul Bistriței, Ioan Turc, va rezolva trei probleme importante din municipiu, cu lucrări care vor fi finanțate în anul...
In vremea aceea, intrand in corabie, Iisus a trecut marea inapoi si a venit in cetatea Sa. Si, iata, I-au adus un slabanog zacand pe pat. Si Iisus, vazand credinta lor, a zis slabanogului: Indrazneste, fiule! Iertate sunt pacatele tale! Dar unii dintre carturari ziceau in sinea lor: Acesta huleste. Si Iisus, stiind gandurile lor, le-a zis: Pentru ce cugetati rele in inimile voastre? Caci ce este mai lesne?, a zice: Iertate sunt pacatele tale, sau a zice: Ridica-te si umbla? Dar, ca sa stiti ca putere are Fiul Omului pe pamant a ierta pacatele, a zis slabanogului: Ridica-te, ia-ti patul si mergi la casa ta. Si ridicandu-se, s-a dus la casa lui. Iar multimile, vazand acestea, s-au spaimantat si au slavit pe Dumnezeu, Care da oamenilor asemenea putere.” (Matei 9, 1-8)
-Evanghelia Duminicii a VI-a dupa Rusalii ne arata legatura care exista intre iertarea pacatelor si vindecarea de boli, prin faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos vindeca mai intai sufletul si apoi trupul.
 Sufletul omului se imbolnaveste prin pacate, deoarece rupe comuniunea cu Dumnezeu si nu mai iubeste cu adevarat pe Dumnezeu si pe semeni.Starea de iubire fata de Dumnezeu si fata de semeni este singura stare sanatoasa a sufletului. Vindecarea de pacate inseamna refacerea legaturii omului cu Dumnezeu prin credinta, smerenie, fapte bune si rugaciune multa, urmate de impartasirea cu Sfintele Taine.
-Mantuitorul Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, este numit in rugaciunile Bisericii, inspirate din Sfanta Scriptura, Doctorul sufletelor si al trupurilor, iar aceasta exprimare arata lucrarea vindecatoare a Mantuitorului in timpul vietuirii Sale printre oameni, dar si puterea Lui vindecatoare de-a lungul veacurilor prin Biserica.
Boala,in Sfanta Scriptura, este inteleasa, in primul rand, ca o alterare a sanatatii, iar din acest punct de vedere, ea poate cuprinde infirmitati ale sufletului si ale trupului. In Vechiul Testament, in general in Psalmi, avem cereri si strigate de vindecare. Psalmistul cere ca Dumnezeu sa-l vindece de neputinte. Altadata el constata cum viata i se apropie de batranete si de moarte, sau vede cum trece viata omului ca „floarea campului”.De aici constatarea nevoii existentiale de vindecare nu numai de boala, ci si de moarte.
-Deja in Vechiul Testament, in cartea proorocului Isaia, Hristos-Mesia este prezentat ca fiind Cel care ia asupra Sa neputintele, bolile si suferintele noastre ( Isaia 53, 4). In ranile Sale se gaseste vindecarea noastra, adica El nu este doar Cel ce vindeca, ci si Cel ce sufera cand vindeca. El Se identifica cu natura umana slabita prin pacat, desi El nu are pacat. El nu vindeca firea umana din exterior, ci din interiorul ei.
-Puterea vindecatoare de pacat si de boala a fost daruita de Iisus Hristos ucenicilor Sai, adica Bisericii Sale. Astfel, harul vindecator al lui Hristos este lucrator prin preotii Bisericii si prin puterea rugaciunii Bisericii intregi ( Iacov 5, 14-16), dupa cum se vede mai ales in Taina Pocaintei si Taina Sfantului Maslu.
-Intelegem, asadar, ca Biserica este, in primul rand, un spital pentru vindecarea de pacate.
-Taina mantuirii omului in Hristos, ca taina a pocaintei si a iertarii pacatelor, a fost pe deplin descoperita de Hristos ucenicilor Sai si Bisericii Sale dupa Invierea Sa din morti. Puterea de a ierta pacatele apartine numai lui Dumnezeu, dar in iubirea Sa milostiva, nesfarsita si negraita pentru oameni, Hristos daruieste Bisericii Sale aceasta putere sfanta si mantuitoare.
-Dupa Invierea Sa din morti, Hristos-Domnul nu anunta numai ca trebuie sa se propovaduiasca pocainta spre iertarea pacatelor, ci si daruieste ucenicilor Sai adunati laolalta puterea de a ierta pacatele: „Si Iisus le-a zis iarasi: Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal, va trimit si Eu pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: Luati Duh Sfant; carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan 20, 21-23).
-Fericitul Augustin lamureste ca puterea de a lega si dezlega se refera la iertarea pacatelor. El spune in aceasta privinta: „Daca voiti sa aveti dovada ca Biserica a primit cheile Imparatiei cerurilor, ascultati ce a zis Domnul tuturor apostolilor: „Luati Duh Sfant; carora veti ierta pacatele se vor ierta lor….” Aceasta cuprinde puterea cheilor despre care a zis: „orice veti dezlega pe pamant…” Nimic nu este dezlegat in afara de Biserica” . Insa puterea sau harul de a dezlega sau de-a ierta pacatele inseamna si puterea sau harul de a impaca pe om cu Dumnezeu. Este puterea harica de a schimba viata oamenilor, de a-i trece de la pacat la sfintenie, de la moarte la viata si de pe pamant la cer. Ceea ce iarta Biserica prin slujitorii ei, in care lucreaza harul iertator si mantuitor al lui Hristos, se iarta si in ceruri.
-Pacatul ne desparte de Dumnezeu, insa pocainta ne intoarce spre El, iar Sfanta Impartasanie ne uneste cu Dumnezeu Fiul, Mantuitorul lumii.
Pocainta, in limba greaca (metanoia), inseamna schimbarea modului de a gandi. Sfantul Ioan Damaschin spune ca pocainta este intoarcerea de la rau la bine, de la pacat la Dumnezeu, de la cele neplacute lui Dumnezeu spre cele placute lui Dumnezeu. Deci este necesara o schimbare a modului de-a gandi, de-a fi si de-a faptui. In acest sens, trebuie sa meditam asupra gandurilor, cuvintelor si faptelor noastre inainte de a ne spovedi, asupra a tot ceea ce in viata noastra nu este potrivit cu voia lui Dumnezeu exprimata in Sfintele Scripturi, in scrierile si in vietile sfintilor.
-Iertarea pacatelor in Sfanta Taina a Pocaintei nu e o simpla declaratie juridica de iertare exterioara, ci este o lucrare harica, pentru „a pune un inceput bun”, pentru o schimbare interioara de inviere a sufletului ranit si omorat de pacat. Fiul risipitor din Evanghelie a zis: „Ridicandu-ma, ma voi duce la tatal meu si-i voi spune: Tata, am gresit la cer si inaintea ta” (Luca 15, 18). Ridicarea aceasta nu era numai una de ordin fizic, a trupului, ci era in primul rand o ridicare a sufletului din starea de cadere si decadere, o trezire de ordin spiritual. Cu alte cuvinte, fiul risipitor cel ce „si-a venit in fire” sau „in sine” nu mai era multumit de starea de decadere in care a ajuns si dorea o schimbare, dorea sa se ridice din pacat si din instrainarea lui de Dumnezeu si de oameni. In timp ce pacatul este o instrainare a omului de Dumnezeu, de semeni si de el insusi, pocainta sincera si fierbinte este o refacere a comuniunii de iubire a omului cu Dumnezeu- Tatal si, deci, o reinfiere spirituala. Prin Botez omul primeste iertarea pacatului stramosesc si a pacatelor personale, daca cel care se boteaza este adult, dar el primeste si infierea prin harul Sfantului Duh, devenind fiu al lui Dumnezeu- Tatal, dupa har, prin credinta in Dumnezeu-Fiul (Ioan 1, 12)
In Noul Testament bolnavii cer vindecare de la Hristos, iar ucenicii Lui vindeca prin puterea data lor de Dumnezeu. Sfintele Evanghelii ne arata cat de importanta este activitatea de vindecare a Mantuitorului: „Iisus strabatea toate cetatile si satele … vindecand toata boala si toata neputinta in popor” (Matei 9, 35).
- Advertisement -
- Advertisement -

Latest News

JANDARMII SALVATORI BISTRIȚENI și spiritul lor de observație

Spiritul de observație și intervenția rapidă a jandarmilor bistrițeni aflați într-o acțiune de patrulare pe drumul de centură al...

NĂSĂUDUL primește 5 milioane de lei de la Guvern

Mai multe proiecte pentru orașul Năsăud vor primi finanțare din bugetul național, conform unei anexe cu sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru...

7 milioane de lei de la Guvern pentru trei proiecte importante ale BISTRIȚEI

Primarul Bistriței, Ioan Turc, va rezolva trei probleme importante din municipiu, cu lucrări care vor fi finanțate în anul 2021 de la Guvern. 60...

Prefectul județului Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha, a efecuat o vizită la compania ROMBAT.

Prefectul județului Bistrița-Năsăud a vizitat compania ROMBAT pentru a-i transmite fostului director general, Ioan Repede, respectul pentru întreaga carieră. Ioan Repede s-a retras din...

Ioan Oltean face ”analiza” PNL Bistrița-Năsăud și-l critică pe Ioan Turc, considerând că nu face ”comunicare” politică (???)  Se pare că Oltean a făcut...

Fostul lider al PD, PDL și deputat de Bistrița-Năsăud, Ioan Oltean a vorbit într-o emisiune pe Bistriteanul LIVE și despre situația din PNL Bistrița-Năsăud....
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -