Compania Națională Aeroporturi București are un nou director general, Cosmin Peșteșan fiind numit în această funcție conform unui anunț făcut pe social media de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.Dar cine este Peșteșan? Încercăm să aflăm aruncând o privire asupra CV-ului său, încă disponibil pe site-ul oficial al Romatsa.
Conform acestui document, Peșteșan a absolvit în anul 2000 Liceul de Informatică din Bistrița, practic fiind vorba de Infoel, fostul liceu industrial nr. 2, în Bistrița neexistând un liceu de informatică de sine stătător. După Bac a ajuns în București, acolo unde a început cursurile Facultății de Drept ale Universității ”Spiru Haret”. Le finalizează după 4 ani, în 2004.
Ce ne spune CV-ul lui Cosmin Peșteșan? La o primă vedere, avem un om al cărui interes profesional pentru aviație a apărut subit prin 2011 cu un post deloc de lepădat în care a fost numit. Probabil cu sprijin politic. De atunci a activat preponderent în acest domeniu și chiar s-a specializat, scriu cei de la https://www.aviatiamagazin.com/
Faptul că a făcut 3 cursuri pe bani (sperăm că pe banii lui!) arată că, spre deosebire de alți funcționari parașutați pe diverse funcții, el a avut interesul de a învăța, de a deprinde cunoștințe necesare în acest domeniu. Iar asta e o bilă albă. De asemenea, faptul că a mai fost la CNAB spune și el multe. Pe de o parte, e un director general care cunoaște compania și are nevoie de o perioadă scurtă de adaptare. Pe de altă parte, e un om care din posturile de director general și de membru în Consiliul de Administrație a contribuit la situația în care se află acum compania.
O fi bine, o fi rău? Timpul o să ne arate ce va face sau ce nu va face Peșteșan pentru aeroporturile bucureștene și rămânem cu postarea ministrului Transporturilor, care își asumă această numire:
”Aeroporturile Otopeni și Băneasa au de astăzi la conducere profesioniști: un nou consiliu de administrație și un nou director general. Compania Națională Aeroporturi București a avut pierderi de 120 de milioane de lei anul trecut. Desigur, pandemia a afectat major veniturile companiei, dar măsurile necesare de reducere a costurilor nu au fost aplicate. În condițiile unei reduceri a traficului și veniturilor cu 70%, s-au acordat prime salariale de milioane de lei în 2020. Recent au apărut în spațiul public o serie de fotografii care arătau starea deplorabilă a interiorului clădirii. I-am cerut noului director general Cosmin Peșteșan să se ocupe cu prioritate de aceste aspecte care ne fac de rușine principala poartă de intrare aeriană în țară. În noul consiliu de administrație membrii sunt atât specialiști în aviație, cât și oameni cu profil solid în business, finanțe și audit. Prioritar pentru ei este un plan solid de dezvoltare și finanțare a aeroportului, a noului terminal modern, care să aibă infrastructuri feroviare și rutiere de sec. 21 integrate. Ne ținem de promisiuni și continuăm să ridicăm standardele în privința managementului companiilor de stat.”
Sursa: https://www.aviatiamagazin.com/