În octombrie 2024, Radu Moldovan venea cu următoarele explicații legate de DN 17- Bistrița-Dumitra: ” „Domnul ministru Grindeanu m-a sprijinit cu acest proiect, a alocat banii necesari pentru acest proiect prin CNAIR și eu sper ca în primăvara anului viitor să înceapă efectiv lucrul, care înseamnă foarte multe lucrări de artă, de stabilizare a dealului care alunecă în multe locuri. Lucrările au întârziat și din cauza intervenției mele, mi-am exprimat profund nemulțumirea cu privire la proiectul inițial, prin care cei de la DRDP Cluj voiau să tragă două benzi de asfalt. Am refuzat și am făcut toate intervențiile legale necesare ca drumul să aibă 3 benzi, două de urcare și una de coborâre și invers, pentru că el trebuie extins nu ajunge doar să modernizăm asfaltul. Vom avea 3 benzi. Sunt foarte multe foraje de făcut, piloni forați, care să stabilizeze o zonă de teren care alunecă foarte mult”.
Este vorba despre o porțiunea de drum de 7,3 km, lucrările cuprinzând: așternere îmbrăcăminți asfaltice, realizarea unor casete la marginea pietruirii existente, din balast, scurgere și evacuarea apelor pluviale prin elemente de scurgere – șanțuri de beton, șanțuri de pământ, rigole carosabile.