Restructurarea Primăriei Bistrița este obligatorie, consideră primarul Gabriel Lazany, însă, potrivit edilului, aceasta va fi făcută abia de anul viitor. Până atunci însă, noul primar afirmă că a luat deja o serie de măsuri pentru a reduce cheltuielile.
”Așa cum am mai spus, restructurarea Primăriei municipiului Bistrița este obligatorie, dar ea va fi făcută, cel mai probabil, în luna luna februarie a anului viitor. Luna februarie este luna în care vom ieși din blocajul legal generat de acel termen de șase luni de la ultima modificare a structurii și organigramei. Vom încerca să eficientizăm tot ceea ce înseamnă activitate în cadrul Primăriei”, a spus Gabriel Lazany, joi, în prima conferință de presă de la preluarea mandatului.
Edilul a afirmat că în primele săptămâni de la preluarea mandatului său a reușit să evalueze parțial o parte din direcțiile și serviciile Primăriei Bistrița, dar va continua acest proces și în perioada următoare.
”A fost o perioadă în care s-au petrecut foarte multe lucruri. Activitatea a fost intensă de-a dreptul în această perioadă, dar am reușit să evaluez parțial o parte dintre activitățile și serviciile din cadrul Primăriei Bistrița, să discutăm despre proiectele de investiții în implementare și să rezolv o serie de probleme pe care le-am identificat. Chiar în prima zi de muncă am avut o întâlnire de lucru cu absolut toți directorii de direcții din cadrul Primăriei Bistrița și cu toți șefii de servicii, întâlnire care s-a încheiat solicitându-le fiecăruia dintre ei să îmi semnaleze în scris trei probleme pe care le identifică la nivel serviciilor sau direcțiilor pe care le conduc și trei propuneri de îmbunătățire care pot fi aduse. Toate acestea vor fi discutate în niște ședințe mai largi cu serviciile, împreună cu toți angajații. În perioada următoare, mă voi întâlni cu toți angajații din Primărie și, mai mult decât atât, mă voi deplasa la locul de muncă al fiecărui angajat pentru a vedea condițiile în care muncește fiecare”, a mai precizat Gabriel Lazany.
Totodată, de la preluarea mandatului și până acum, primarul Gabriel Lazany afirmă că încercat să identifice și să elimine cheltuielile inutile.
”M-am concentrat pentru a identifica și elimina cheltuielile inutile aș putea spune. Am identificat mai multe posturi de pază, contractate de Primăria municipiului Bistrița. Pe o parte din acestea chiar le-am vizitat, dar nu am găsit la locurile respective pe nimeni. Am dat dispoziție Direcției de Infrastructură și Servicii de a modifica planul de pază al instituției, de a monta un sistem monitorizat prin camere video de supraveghere a patru sau cinci zone care erau cu pază umană, iar posturile respective de pază vor fi desființate din data de 15 noiembrie. Prin această măsură se aduce o economie la bugetul local de aproximativ 1,2 milioane lei/an, doar prin această măsură. Posturile de pază desființate sunt: cel de la Proditerm, de la un depozit din zona Zăvoaie, de la parcul din Viișoara distrus deja total și cel de la parcul dentrologic”, a mai spus Gabriel Lazany.
Sursa citată a mai menționat că a constatat că în Primăria Bistrița există angajați care cumulează pensia și salariul, fiind vorba despre peste 50 de astfel de persoane. Noul primar vrea să renunţe la acești angajaţi care au depăşit vârsta pensionării.
”Am solicitat de la Serviciul de Resurse Umane, situația persoanelor care sunt pensionate și care cumulează pensia cu salariul, precum și situația contractelor încheiate pe perioadă determinată. Sunt foarte multe astfel de persoane, mai ales la Direcția de Infrastructură și Servicii, unde cred că vârsta maximă este 75 de ani. Vorbim despre persoane care mare parte sunt angajate pe contracte nedeterminate. Cred că e o eroare a Primăriei Bistrița, pentru că această direcție trebuie să fie una care să poată să tragă foarte mult pentru bistrițeni. Va fi o restructurare și a acestei direcții în luna februarie”, a completat Gabriel Lazany.
Totodată, edilul consideră și că schema de personal de la Centrul Cultural Municipal ”George Coșbuc” este supraîncărcată, dar afirmă că și această problemă va fi rezolvată în urma restructurării.
”E mult prea mare schema de personal pentru ceea ce acest centru are de făcut. O să regândim tot ceea ce înseamnă activitatea și structura acestui centru”, a menționat noul primar.
Întrebat dacă ia în calcul să solicite un audit extern în legătură cu activitatea din Primăria Bistrița, Gabriel Lazany a răspuns: ”Nu, voi avea propria mea evaluare. Nu am nevoie de un audit extern. Dacă va fi nevoie de audit, să știți că avem un serviciu intern de audit, care săptămâna aceasta a primit deja o misiune – aceea de verificare a unui serviciu din cadrul Direcției de Infrastructură și Servicii, cel de Reparații Străzi, care la data la care am venit eu în Primăriei am constat că nu are întocmită nicio situație a lucrărilor pe anul n curs și toate decontările s-au făcut pe ochi frumoși, pe bază de bonuri și fără a se lua în considerare rețele date de stația de asfaltare. Acum, pe repede înainte, au început să fie făcute aceste situații. Am trimis de urgență auditul pentru a vedea ce este acolo. Aceste lucruri mi-au fost semnalate și de noul director al direcției, cât și de noul director financiar-contabil și imediat am intervenit cu lucrări”.