Continuăm seria de newslettere “Ghid complet privind vânzarea unei companii“. Această serie este un ghid detaliat pentru oricine ia în considerare vânzarea afacerii sale, oferind informații valoroase, sfaturi practice și perspective de la experții platformei www.ideas.ro.
Cea de-a treia etapă constă în procesul de due diligence.
Due Diligence (DD) reprezintă o analiză amănunțită a companiei țintă. În general, termenul este folosit în procesele de Mergers & Acquisitions (M&A) și se referă la evaluarea pe care potențialul cumpărător o face asupra activelor, pasivelor și potențialului comercial al companiei ce urmează a fi achiziționată, înainte de semnarea contractului. Analiza due diligence se poate face, însă, înaintea oricărei decizii majore de business, astfel încât managementul riscului să fie cât mai bine optimizat. O investigație due diligence nu înseamnă nimic altceva decât informație corectă, obiectivă și complexă, adică exact acel tip de resursă de care orice antreprenor sau manager are nevoie pentru a lua decizia corectă pentru business-ul său.
În funcție de domeniul vizat, analiza due diligence poate fi realizată de auditori, contabili, avocați, analiști financiari, consilieri M&A sau investigatori privați. Este recomandată selectarea unor furnizori externi, deoarece aceștia au ca avantaj obiectivitatea și expertiza dobândită în sute de astfel de investigații.
Procesul de due diligence începe de obicei după ce părțile implicate într-o tranzacție (cum ar fi o fuziune, achiziție sau o investiție majoră) au ajuns la un acord preliminar sau o înțelegere de bază privind termenii tranzacției. Acest acord poate fi formalizat printr-un “Letter of Intent” (LOI) sau un “Memorandum of Understanding” (MOU), care stabilește intenția părților de a continua cu tranzacția sub anumite condiții.
Pentru o descriere amănunită a procesului de due diligence, accesați acest link.
Dacă doriți să primiți un șablon cu componentele procesului de due diligence folosit de experții www.ideas.ro, vă rog dați reply acestui email și scrieți ”Due Diligence”.
Puteți oricând să ne puneți întrebări, fie prin e-mail, fie prin programarea unei întâlniri online gratuite în care vom discuta concret situația companiei dvs.