Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială a fost scena unui protest spontan astăzi, unde angajații au exprimat vehement nemulțumirea față de propunerile guvernului privind măsurile ce urmează să fie luate. Această acțiune neașteptată reprezintă o manifestare clară a preocupărilor și temerilor angajaților cu privire la impactul acestor măsuri asupra sistemului de plăți și asistență socială.
De-a lungul timpului Agenția și-a perfecționat modul de gestionare și plată al tuturor beneficiilor sociale, printr-o activitate dinamică continuă, inventivă și cu adaptare rapidă la evoluția tehnologiei și a digitalizării, activitate ce reprezinta peste 80% din totalul activitatilor actuale. Toate acestea în condiții de modificări legislative continue a tuturor celor peste 100 de acte normative în baza cărora își desfășoară activitatea și cu satisfacerea nevoilor a peste 15.000.000 de beneficiari (adaptabilitate și viteză de reacție care nu se regăsesc în niciuna dintre instituțiile statului, cu atât mai mult între instituțiile din subordinea Ministerului Muncii):
– Nu avem nici 1 zi de întârziere în procesarea cererilor beneficiarilor
– Nu avem nici 1 zi de întârziere în stabilirea drepturilor privind beneficiile sociale
– Nu avem nici 1 zi de întârziere în efectuarea plăților – Nu avem nici 1 zi de întârziere cu privire la toate solicitările ordonatorului principal de credite legat de subvenții, ajutoare de urgență, programul de interes național privind investițiile în asistență socială, buget propriu, formarea profesională a adultilor.
– Nu am avut nici 1 zi de întârziere pe perioada pandemiei la procesarea și plata indemnizațiilor Covid, inclusiv în perioada stării de urgență.
– în ultimii 5 ani ni s-a triplat activitatea de plăți, iar numărul de personal a rămas același, respectiv 1.158 de posturi în toată țara ( mai puțin decât 1 DGASPC dintr-un județ), adică o medie de 27 de posturi pe județ.
– AJPIS a ajuns la performanța de a avea un grad de prevenție a erorii și fraudei sub 0.5% și cu costuri effective (buget propriu ) sub 0,30 % din bugetul total gestionat, fapt pentru care atât Banca Mondială , cât și Curtea de Conturi a României ne-au declarat ca fiind cea mai eficientă și performantă agenție de plăți din România.
– Am implementat deja de peste 3 ani prevederile legii 9/2023, în sensul în care în peste 50% din agenții se lucrează în proporție de 90% pe mail (fără dosar cu șină și fără documente pe suport de hârtie), cu semnătură electronică, transmitere documente on-line, arhivare electronică.
– Suntem PIONIERI în administrația publică utilizând de peste 3 ani ROBOȚI (UiPath România) pentru procesarea unor cereri transmise atât de UAT-uri cât și de beneficiari prin intermediul unor platforme guvernamentale (aici.gov.ro, PCUe) sau a unor platforme dezvoltate la nivelul Agenției.
mai multe pe: www.rasunetul.ro