De astăzi, pe simezele noii galerii de artă de la Centrul Județean pentru Cultură, iubitorii de frumos ai artei vizuale, se vor putea bucura de numai puțin de 100 de lucrări de pictură, ROD, al anilor de când ființează ”Școala de lahttps://fb.watch/ltAfJIptq8/ Bistrița”. De altfel, expoziția este semnalul unei noi reașezări din punct de vedere artistic a Centrului, fapt confirmat de Alexandru Pugna, care a vorbit de noua galerie ca de ceva care urmărește să armonizeze (exhaustiv) toate misiunile pe care le are instituția pe care o manageriază.
Invitat la vernisaj a fost și președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, acesta vorbind despre faptul că, instituția pe care o conduce a sprijinit și va sprijini în continuare actul cultural. Au mai vorbit despre lucrări și expoziție: maestrul Marcel Lupșe, Cleopatra Lorințiu, o prezență aproape permanentă la evenimentele culturale bistrițene, criticul de artă Vasile Duda și unul din curatorul expoziției, Eugen Alupopanu.
VIDEI AICI: https://fb.watch/ltAfJIptq8/
Trebuie știut faptul că: Expoziția „Zeitgenössische rumänische Malerei / Pictură contemporană românească” a funcționat ca o extensie a Simpozionului Internațional de Pictură „Școala de la Bistrița”, dar mai ales ca o formă de explicitare vizuală, lucrările realizate în cadrul simpozioanelor anterioare făcând subiectul și obiectul unei expoziții itinerante în Germania. Astfel, în anul 2019, curatorul și artistul german Boris Duhm a organizat expoziția „Zeitgenössische rumänische Malerei” la Galeria Burg 32 für Internationale Kunst, Stuer Vorwerk, Germania, o selecție din proiect fiind ulterior expusă în cadrul expoziției Rumänische Malerei de la Kreishaus Kassel, Germania. Ca o încheiere a proiectului, în luna iunie, după cinci ani de pribegie, fortuiți de noile condiții pandemice, expoziția este prezentată și publicului bistrițean în cadrul Galeriei de artă ROD a Centrului Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud. Pe simeze sunt expuși 57 de artiști, din 5 țări și peste o sută de tablouri de o foarte mare diversitate stilistică. Curatorul german a încercat să creioneze o imagine cât mai diversă a artei contemporane românești, centrată pe zona Bistriței, începând cu anii ‘70 și ‘80, opera underground a vremii, apoi cu o fază de reorientare după Revoluția Română din ‘89 și adaptările ulterioare la arta occidentală, noul val de pictură, bazată pe concepte postmoderne și dezvoltarea unei noi identități vizuale. Expoziția este una eclectică și postmodernă care încearcă să împace și să racordeze opinii vizuale opuse, artiștii bistrițeni stând împreună cu artiștii români, chinezi, germani, evrei sau cei din Republica Moldova într-o simbioză subiectivă de un mare rafinament plastic.