O firmă din Polonia, INSTBUD, a făcut astăzi, pe strada Morii din Beclean, o demonstrație cu tehnică de ultimă generație care a vizat reabilitarea canalizării cu tehnică modernă, care nu a afectat suprafața străzii, totul fiind realizat la nivel subteran cu o tehnică specială. Potrivit primarului Nicolae Moldovan, reabilitarea a fost realizată de un grup de 12 specialiști de la firma INSTBUD din Polonia, printre care Szymon Boguta și Marcin Boguta (InLiner / InstBud) și în prezența lui Maciej Ostrowski – vicepreședinte al județului Myslenice din Polonia, cu utilaje de ultimă generație care asigură metode eficiente de reabilitare ale sistemului de canalizare.
NICOLAE MOLDOVAN: „Această metodă poate să aducă reparaţii şi la conductele de apă. Noi vom demonstra doar pe un tronson de canalizare, care s-a ales în urmă cu o lună, s-au făcut toate dimensionările, pentru că sunt anumite materiale speciale care se fac în fabrica din Polonia şi care s-au adus cu toată flota. Ddacă se va impune, în anumite situaţii, vom folosi această metodă de reparaţii punctuale. Este foarte bine să nu se mai intervină acolo unde s-a reparat o stradă. E neplăcut să reparăm şi pe urmă să tot stricăm. În Beclean, am reparat peste 20 de străzi”.
Reprezentanţii firmei poloneze au explicat metoda prin care se realizează această reabilitare a conductei. După ce acum o lună au fost făcute măsurători de reţea, diamentru etc,. prima etapă a fost curăţarea canalului/ a vechii ţevi, după care este introdusă camera şi ulterior aşa-numita mânecă – ţeava nouă.
„Rezistenţa acestei mâneci-ţevi noi este la fel de tare ca şi cum ar fi prima ţeavă sau una din beton, deci cu o rezistenţă care e conformă cu normele cerute. Cu camera de vedere introdusă în canal se verifică dacă este totul în regulă, dacă sunt zone unde trebuie frezat, acolo se va freza în aşa fel încât mâneca să poată fi introdusă şi să parcurgă traseul conform cerinţelor”, a explicat reprezentantul companiei din Polonia.
Potrivit acestuia, costurile pentru un astfel de proiect sunt estimate în funcţie de canal/ţeavă folosită, dacă este carosabil/teren verde/câmp. De peste zece ani, firma activează în Polonia, dar au lucrări şi în alte state din Uniunea Europeană.
La aceste lucrări demonstrative, au participat şi reprezentanţii companiei Aquabis.