Împreună cu proiectantul și cu specialiști din cadrul Primăriei Bistrița, primarul Ioan Turc a avut, joi, prima întâlnire de lucru pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea realizării pasajului subteran ce va lega strada Gării de strada Tărpiului.
”Mai exact, au fost discutate variante de stabilire a legăturilor pasajului auto subteran cu străzile laterale, urmând ca proiectantul să revină cu trei propuneri ce vor fi analizate ulterior. Este important să găsim cele mai bune soluții pentru realizarea investiției la înalte standarde de calitate și eficiență, întrucât construcția pasajului va asigura decongestionarea traficului din oraș și, totodată, va contribui la reducerea nivelului de emisii de noxe”, spune primarul Ioan Turc.
Edilul Bistriței completează că municipalitatea are în vedere câte o bandă auto și câte o pistă destinată bicicletelor pentru fiecare sens de mers, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, reamenajarea parcării din proximitate după conceptul „Park & Walk” și multe alte detalii ce țin de iluminatul inteligent, dotarea cu stații de încărcare electrice etc.
De asemenea, administrația locală urmărește și modernizarea pasajului pietonal subteran existent.
Valoarea proiectului este de aproximativ 8,5 milioane de euro, investiție acoperită prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
2 Comments
Din câte a fost prezentat în presă caietul de sarcini pentru pasajul Gării-Tărpiului pare un caiet de sarcini incomplet și imatur.
1. Datorită îngustări bulevardului Decebal și Gării asta datorită construiri benzilor de autobuze dedicate pentru ca cei 2 pensionari să se plimbe gratis cu autobuzul asta va produce sugrumarea traficului pe aceste străzi și la intersecția lor. Prin urmare este obligatorie degajarea lor printr-o rută care să preia o parte din traficul de pe Decebal și Gării, această rută nu poate fi decât legătura directă dintre străzile Rodnei și Arțarilor fără a trecere pe la intersecția Decebal-Gării. Este lipsită de orice logică ca un autovechicul care vine de pe Rodnei spre Arțarilor și invers să treacă exact prin fața autovehiculelor ce ies fără vizibilitate din pasaj aceasta va fi sursa multor accidente în plus aceste autovehicule vor aglomera excesiv și fără rost intesecția Decebal-Gării. Legătuta dintre ruta Rodnei-Arțarilor cu Gări și Decebal ar trebui să se facă prin bretele laterale dea stânga și dea dreapta ieșiri din pasaj. Deasemenea datorită rampei de ieșire din pasaj conexiunea dintre Rodnei și Arțarilor trebuie să rămâne lângă linia de cale ferată.
2. Este greșit în acest prim caiet de sarcini faptul că șoferi vor ieși din pasaj cu soarele ( soarele se află în Sud la ieșirea din pasaj) în față fără să vadă nimic fix într-o intersecție sens giratoriu foarte aglomerat aceasta este dea dreptul criminal se vor produce enorm de multe accidente.
3. Lungimea rampelor de ieșire total insuficiente.
4. În prezentate nu se spune nimic despre cum se vrea să se păstreze legătura directă importantă dintre străzile Industrie și Dimitre Cantemir plus legătura acestora cu strada Tărpiului.
5. Există și alte neconformități pentru a avea un oraș funcțional dar mă rezum aici doar la cele mai de înainte care sunt cele mai importante și care trebuie obligatoriu rezolvate , nu este prea târziu caietul de sarcini se poate revizui și îmbunătăți acum până nu ne trezim și aici cu o năzbătie ca în alte părți a orașului.
Variante de stabilire a legăturilor intre pasajul subteran si străzile laterale nu prea există. De aceea, o solutie mai simplă si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incat să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Acolo ar putea fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita. In felul acesta, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran doar pentru autoturisme , sau si mai simplu printr-o trecere la nivel.
Asadar, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.
Pe de altă parte, in partea de est a orasului există deja destule treceri la nivel cu calea ferată începând cu strada Lucian Blaga, Drumul Dumitrei Vechi, strada Ioan Slavici, Piața Decebal, iar dacă se mai face încă una pe strada Romană nu mai e nevoie de pasaj subteran auto pe sub peroanele de tren din gară. In plus si autogara Bistrita s-ar putea moderniza prin amenajarea unui terminal pentru autobuze pe locul ocupat de transcontainer.