Pe data de 16 august se închidea și Bulevardul Decebal, în municipiul Bistrița, pentru că au început lucrările pentru „Reconfigurarea axei de transport public str. Gării – Decebal – Andrei Mureșanu –Năsăudului, municipiul Bistrița”. De atunci, s-a lucrat în ritm intens, așa cum se știe, firma constructoare, Miss Grup, acceptând să facă și lucrările pentru devierea conductelor de utilități (apă, canal, gaz, etc) de sub pasaj, dar și celelalte lucrări legate de infrastructura de utilități pentru că proiectul european (n.red- Reabilitarea axelor de transport ) era și așa foarte întârziat: ” Ne-am asumat să închidem până în septembrie 2023 un proiect care ar fi trebuit sa fie făcut în 2 ani și 6 luni, la solicitarea Primăriei Bistrița ” , a spus în august Petrică Farcaș, managerul MIS Grup.
Ieri, în cadrul conferinței de presă de la primăria Bistrița, edilul Ioan Turc a vorbit și despre situația șantierului din Bulevardul Decebal: „Pe Axă (n.r. Axa Gării – Năsăudului), în momentul de față, avem probleme. E vorba de devierea rețelelor din zona viitorului pasaj subteran. E vorba de probleme care țin de documentația tehnică. Dar vom găsi o soluție. Depunem eforturi pentru ca acest segment de drum de pe Bulevardul Decebal să fie redeschis traficului auto. Deci până la 31 decembrie să finalizăm ca să putem deschide tronsonul între strada Zimbrului și strada Crinilor”, a declarat primarul Ioan Turc.
Ce a spus Ioan Turc în luna august a.c.?
IOAN TURC: „Lucrările vor debuta în jurul datei de 16 august. Iniţial, vor fi lucrări de relocare a reţelelor de utilităţi din zona pasajului subterean. Atâta timp cât aceste lucrări se vor executa, circulaţia va fi doar restricţionată. Circulaţia va fi închisă din momentul în care se va lucra efectiv la pasaj. Nu putem lucra la pasaj decât cu circulaţia închisă, pentru că e o săpătură deschisă, dar conform graficului de executare a lucrărilor pre care l-am discutat cu antreprenorul, până la data de 31 decembrie, pe tronsonul cuprins între str. Crinilor şi Zimbrului, inclusiv pasajul, vor fi finalizate”.
Potrivit edilului Bistriței, stratul de binder va fi gata pe strada Andrei Mureșanu până la data de 31 decembrie 2022, asta pentru că, în cazul acestui tronson, lucrările secundare vizează doar reţeaua de colectare a apelor pluviale. Pentru celelalte tronsoane de drum – str. Năsăudului, str. Decebal şi str. Gării – vor fi făcute lucrări la reţeaua de apă şi la branşamente, licitaţia pentru lucrările de pe raza municipiului Bistriţa, prin Master Planul de apă şi canal, fiind demarată de către Aquabis.
Lucrările cuprinse în proiectul Reconfigurarea axei de transport str. Gării- Bulevardul Decebal- str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului se vor încheia în decembrie 2023, municipalitatea acceptând ca doar lucrările finanţate de la bugetul local, drept co-finanţare, să se prelungească până în martie 2024.
REAMINTIM CĂ: Primarul Ioan Turc a spus de mai multe ori ca a cerut și a obținut modificari semnificative ale proiectelor de mobilitate, Linia Verde și Reabilitarea Axelor de transport, moștenite de la fosta administrație, din cauza unor probleme serioase ale acestora, între care lipsa unor soluții oferite de proiectanți pentru rețelele de utilități ” În primul proiectele trenează pentru că nu am fost de acord să venim să punem asfalt și să schimbăm trotuare fără să rezolvăm problema canalizării. În al doilea rând, am modificat proiectele pentru că dacă am fi mers pe vechile proiectele găsite în Primărie, ne-am fi luat de cap la finalul lucrărilor. În al treilea rând, bistrițenii să fie liniștiți pentru că peste tot pe unde lucrăm la patul drumului schimbăm și rețelele de apă și, după caz, de canalizare”
2 Comments
Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.
(vezi: https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/)
Asta-i doar un floc pe langa ce paienjenis de retele cu magistrale de gaz, curent si apa exista sub parcul Mihai Eminescu unde un sfatos primar voia sa sape de bolund pentru a executa o parcare subterana.
Ar fi fost tircus cu acel santier.
Noroc ca s-au impotrivit 550 de bistriteni care au depus semnaturi de impotrivire .