Primarul Bistriței, Ioan Turc, a anunțat că a găsit o soluție pentru locurile de parcare care vor dispărea de pe str. Gheorghe Șinca, odată cu implementarea proiectului Linia Verde.
Primarul Bistriței, Ioan Turc, a anunțat că a găsit o soluție pentru locurile de parcare care vor dispărea de pe str. Gheorghe Șinca, odată cu implementarea proiectului Linia Verde.
1 Comment
In legatura cu Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, este evident că traseul trebuia reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile Gh. Sincai si Dornei sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Prin definitie, conceptul de „Linie Verde” presupune inafara mijloacelor de transport public ecologic si implementarea unor masuri de separare a benzilor de rulare a vehiculelor de transport public in scopul cresterii vitezei de deplasare si diminuarii duratei calatoriei. Ori in situatia actuala, pe strada Gh. Sincai doar banda de pe sensul dinspre Posta veche spre Piata Centrala poate fi dedicata transportului public de calatori, in timp ce banda de pe sensul opus este comuna cu circulatia celorlalte mijloace auto, ceea ce creaza inevitabil o serie de perturbatii soldate cu prelungirea duratei de deplasare a mijloacelor de transport public. De aceea, de la Poșta veche traseul ar fi trebuit să fie deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde ar putea fi amenajate fără probleme benzi pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri . In felul acesta, pe strazile Gh. Sincai si Dornei ar putea să rămană doar pistele de biciclete cu dublu sens, asemanatoare cu cele existente pe Bul. Independentei, care sa permita trecerea bicicletelor prin centrul vechi pâna la Piata Petru Rares. De altfel, reconsiderarea traseului “Linia Verde” poate fi făcută si ulterior după finalizarea lucrărilor si darea in folosintă ,dacă vor apărea probleme in exploatare.
Oricum ar mai trebui reconfigurate si sensurile giratorii de pe traseul Liniei Verzi, astfel incât sa poata fi acordata prioritate biciclistilor si pietonilor , prin configurarea unui inel interior pentru masini , altul exterior pentru biciclisti si de asemenea treceri de pietoni cu zebra la toate iesirile din sensul giratoriu:
Vezi: https://www.bbc.com/news/uk-england-cambridgeshire-53769480