Cel mai lung pod rutier din grinzi lamelare din lemn va fi montat, în maximum o lună, peste râul Someș. Construcția e realizată de compania Silvania Internațional din Lunca Ilvei (Bistrița-Năsăud) și e un proiect al Primăriei Sângeorz-Băi, finanțat din fonduri europene. Podul va uni două piste de biciclete și va susține traficul rutier pentru riverani sau utilitare.
„Podul poate susține și camioane de 20 – 40 de tone.
Cătălin Bota, primarul din Sângeorz-Băi, a avut de ales între o construcție de beton și una din lemn. A ales lemnul. „Avem mai multe proiecte pe structură din lemn. Rațiunea a fost să utilizăm resursa noastră locală. Noi aici în zonă avem păduri. Vecinii au piatră, de exemplu. Și e bine să folosească fiecare ce are. Pe de altă parte, frumusețea lemnului nu poate fi nici contestată, nici înlocuită. Și, nu în ultimul rând, avem o tradiție a podurilor din lemn, suntem renumiți pentru asta.
Podul acesta este, practic, un proiect velo, face parte dintr-un ansamblu mai complex pentru piste de biciclete, el va uni două piste amenajate pe fiecare mal al Someșului. Inițial proiectul era din beton, dar am ales lemnul din motivele pe care vi le-am spus. La o astfel de lucrare trebuie să te gândești și la alte aspecte, nu doar la bani. Te gândești la resursa locală, la tradiție, la aspect. Și lemnul a câștigat”, a declarat pentru forestmania.ro primarul din Sângeorz-Băi.
mai multe pe: https://forestmania.ro/