Primarul orașului Beclean, Nicolae Moldovan a vorbit astăzi într-un interviu difuzat pe ProPolitica și InfoBistrița de stadiul celor mai importante proiecte care se derulează în orașul aflat pe malurile Someșului Mare dar și de momentul din care, traficul sufocant din oraș va deveni o amintire urâtă.
Potrivit celor spuse de Nicolae Moldovan, varianta ocolitoare a orașului Beclean va fi funcțională în toamna lui 2023. Constructorul a realizat deja 40% din lucrare: ” Nu mai e vorba de o simplă perspectivă, noi vorbim de o certitudine. Din aprilie 2022 și până la data de 29 august 2022, constructorul a realizat deja 40% din lucrare. Evident că au apărut și vor mai apărea tot felul de probleme tehnice legate de specificul lucrării, covor asflatic, sensuri giratorii, iluminatul drumulul, dare le sunt rezolvabile și rezolvate. Nu am nicio emoție că lucrarea va fi gata în toamna lui 2023”, a explicat Nicolae Moldovan.
Reamintim faptul că: În 5 aprilie 2022 s-a dat startul la cel mai important și cel mai așteptat proiect de infrastructură din județul Bistrița-Năsăud. Utilajele au început să lucreze la centura orașului Beclean, iar momentul a fost marcat simbolic, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, invitat de primarul Nicolae Moldovan.
Potrivit proiectantului, varianta ocolitoare va avea lungimea de 1,19 km și va conecta DN 17D ș DN 17, iar lucrarea principală din cadrul acestui proiect va fi podul peste râul Someș în lungime de 580 de metri. Conexiunea DN 17D și DN 17 se va face prin sensuri giratorii. Varianta ocolitoare va avea două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens, de 3,5 metri lățime fiecare, acostamente de 1,5 metri lățime.
Reamintim că, în octombrie 2021, Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire a oraşului Beclean”, valoarea totală a investiţiei fiind de 86,4 milioane lei. Finanțarea obiectivului de investiție se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Centura Becleanului ar urma să asigure legătura dintre Drumul Trans Regio TR 45 Beclean – Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții cuprinse în Master Planul de Transport al României.