Analistul politic Stelian Tănase a declarat că preşedintele Klaus Iohannis va decide dacă actuala coaliţie merge mai departe sau nu şi, crede că PNL este ”partidul de buzunar” al şefului statului. Tănase a explicat că nu îi place actualul lider liberal, premierul Nicolae Ciucă şi s-a întrebat dacă acesta are capacitatea de a aduna voturi la alegeri. Stelian Tănase a precizat, la emisiunea Insider politic de la Prima TV, că, dacă nu ar fi Klaus Iohannis, actuala coaliţie de guvernare nu ar mai exista.
”Iohannis va decide dacă această coaliţie merge mai departe sau se desface. Dacă ar fi să fac analiza pe partide, eu cred că s-ar desface mâine. Deci, dacă n-ar mai fi Iohannis care să-i ţină legaţi de gât, ei s-ar desface pentru că sunt prea multe ranchiune, prea multe resentimente, interese contrare. Nu cred că s-ar înţelege. Ei acuma stau la o masă pentru că le dă peste ceafă Iohannis. Dacă ar rămâne de capul lor, s-ar destrăma această coaliţie”, a declarat Tănase.
Întrebat cât va mai controla Klaus Iohannis PNL, Stelian Tănase a explicat că şeful statului a făcut ce a dorit cu PNL: ”Chiar, controlează Iohannis PNL? Glumesc, bineînţeles că Iohannis controlează PNL-ul, e partidul lui de buzunar. A făcut ce a vrut întotdeauna, i-a dat partidul lui Gorghiu, putea să-i dea şi o poşetă. Nu sunt misogin, putea să fie un bărbat, să fie la fel de stupid şi nepregătit. Deci nu e o problemă de sex, e o problemă că fata asta n-avea nicio experienţă (…) Putea să aleagă pe cineva competent, cineva care avea experienţă de lider. Ea fusese la un moment dat purtător de cuvânt. Deci nimic. Eu nu de Gorghiu vreau să vorbesc, ci de Iohannis că putea să pună pe cineva din partea lui şef la un partid. Şi culmea e că nu a fost prima dată când a făcut asta, adică n-a fost ultima dată. A făcut-o şi la congresul PNL-ului când a ieşit în faţă, a ţinut discursul strălucit, parcă era Titulescu, şi a spus că trebuie votat Cîţu. Cum şi-a permis să facă acest lucru? El a încălcat grav Constituţia fără jenă, aşa cu superbie. Acum a dat partidul acestui general Ciucă”, a spus Stelian Tănase.
Întrebat de ce nu îi place actualul premier, Nicolae Ciucă, Stelian Tănase a precizat că este o contradicţie să pui un ofiţer şef la un partid liberal.
”Nu-mi place. Ce să-mi placă la Ciucă? Să pui la un partid liberal şef un ofiţer, un general, păi este un non-sens. Este o contradicţie în termeni. Liberalii sunt liberali. Trebuia lăsat partidul să îşi aleagă singur liderii, pentru că ar fi avut şi legitimitate acest domn Ciucă, care citeşte şi foarte greu, nu mai greu decât Iohannis, care a devenit între timp primul prompterist al ţării. Adică asta a învăţat-o în 6 ani de când e el acolo, citeşte pe prompter expresiv. Dar Ciucă e şi mai rău (…) Va trece el sticla? Va reuşi cu mutra aia lui incolor, inodor, insipid să adune voturi? Generalul Ciucă adună voturi? Votul e altceva. Ce vedem în sondaj e o anumită popularitate, dar votul e altceva. Îl vedeţi pe Ciucă în stare să adune voturi? Dacă se duce la o tribună, aduce aplauze?”, a adăugat Stelian Tănase.
1 Comment
Motto:
„Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”
(Ion Luca Caragiale- O scrisoare pierdută)
Ghinion! Klaus Iohannis, este de fapt artizanul actualei coaliţii de guvernare PSD- PNL- UDMR , formată din partide care își urmăresc, fiecare, propriile interese. Este un guvern alcătuit din 3 formațiuni, in care unul trage hăis, altul cea, blocând orice program de reforme.
România este singura ţară din Uniunea Europeană care nu a făcut reforma administrativ-teritorială a ţării. Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară.
Asadar, pentru reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, sunt necesare reforme structurale profunde precum:
-Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania;
-Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală;
-În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte;
-Reducerea numărului de judeţe la 16, într-o primă etapă, apoi la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare;
– Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online.
Dacă nici acum, când din cauza crizelor multiple a ajuns cutitul la os, Guvernul de coalitie PSD-PNL-UDMR cu o majoritate parlamentară de peste 70%, nu are curajul să facă reformele interne atât de necesare si să renunte la centralizarea excesivă care a devenit o frână în calea progresului economic, atunci când?!
Chiar si la atragerea de fonduri europene au existat sincope deoarece România nu a fost in stare sa facă o reforma administrativ- teritoriala compatibilă cu structurile europene. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi dispune de un aparat administrativ supradimensionat, dar fără ca acesta să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
Ba mai mult, există două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de “regiune” in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de “judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene.
În plus la noi dintre cele 3.228 de orase si comune sau UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi a oferi servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean.
De aceea, in loc de tot felul de tergiversări fără noimă trebuie făcută cât mai curând posibil reforma administrativă. Pentru asta e nevoie de curaj politic şi de oameni cu pregătire solidă si nu de figuranti, precum acesti indivizi lamentabili.