Începând cu amiaza zilei de joi, circulația este blocată în zona de intrare spre piața Decebal spre strada Cuza Vodă, perimetru unde începe construirea primului pasaj intraurban din Bistrița. La fața locului au putut fi observate mașini de tonaj mare care au adus niște țevi mari și mai mulți muncitori au început descărcarea lor.
Așadar, de joi, 11 august, în Bistrița sunt deschise trei șantiere iar circulația se va desfășura tot mai greu.
De altfel, un anunț oficial a venit și din partea primarului Ioan Turc: ” Start în reconfigurarea axei de transport Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului, cu un decalaj de câteva zile, din cauza unor materiale lipsă, care au ajuns, în sfârșit, la constructor. Reluăm apelul la înțelegere din partea cetățenilor pentru disconfortul creat în zonă, deocamdată fiind necesare restricții de circulație, apoi oprirea traficului auto, de la intersecțiile străzilor Zimbrului și Crinilor cu Bulevardul Decebal”, spune edilul Bistriței.
”Până la 31 decembrie, lucrările la pasaj care împiedică circulația, inclusiv lucrările conexe, vor fi încheiate, iar tronsonul va fi redeschis pentru mașini. Chiar dacă acest nou șantier va complica și mai mult traficul auto în municipiu, vă asigurăm că, la finalizarea acestor lucrări și a celor care vor urma, Bistrița va fi unul dintre cele mai frumoase și moderne orașe din România”, a conchis Ioan Turc
Proiectul European LINIA VERDE, o investiție de 36 de milioane de lei, finanțată în mare parte din fonduri europene, are o mare problemă pentru constructor, dincolo de cele ridicate de derularea lucrărilor de pe șantiere: termenele extrem de strânse, în condițiile în care întârzierile sunt semnificative. Primarul Ioan Turc spune că LINIA VERDE trebuie terminată până în 31 decembrie 2023, adică cam într-un an și jumătate.
Primarul Ioan Turc a anunțat că încă o parte a proiectului LINIEI VERZI, strada Gheorghe Șincai, va fi reabilitată tot de MIS Grup, lucrările începând deja. Potrivit unor date din contract, lucrările pe Gheorghe Șincai ar trebui încheiate în 3 luni, adică undeva la finele lunii octombrie, început de noiembrie, în vreme de bulevardul General Grigore Bălan până la debutul noului an școlar 2022-2023.
TREBUIE ȘTITU FAPTUL CĂ: Strada Gheorghe Șincai, care după modernizare va rămâne fără parcările laterale, așa cum este prevăzut în proiectul european va deveni un șantier în care se va lucra la îngroparea tuturor cablurilor și firelor de fibră optică într-o conductă dedicată, înlocuirea conductelor de apă și canalizare, schimbarea stâlpilor de iluminat, a pavajului trotuarelor dar și bineînțeles refacerea majoră a infrastructurii stradale.
CE LUCRĂRI SE EFECTUEAZĂ PENTRU LINIA VERDE
Lucrările propuse prin Linia Verde sunt: lucrări de remodelare a elementelor geometrice ale străzilor, realizarea de benzi dedicate/prioritare transportului public, realizarea pistelor pentru biciclişti, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe unele străzi, lucrări de iluminat public cu sistem de telegestiune, lucrări de infrastructură curenți slabi, lucrări de construire a unei autobaze care va cuprinde un depou pentru garare şi un dispecerat pentru managementul traficului, lucrări de construire staţii de autobuz: 42 de stații de autobuz curente şi 2 staţii de autobuz tip cap terminal.
Linia Verde va avea 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată. Traseul va fi: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara și retur. Transportul va fi gratuit.
1 Comment
Cea mai mare complicatie din cadrul proiectului privind reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului, este dată de realizarea pasajului subteran pentru pietoni, la intersectia Bul. Decebal cu străzile Ursului si Cuza- Vodă, pentru care trebuie deviate toate conductele și cablurile de utilități din subteran, opreatiune foarte costisitoare, dar care care in final nu rezolvă mare lucru in fluidizarea circulatiei. Oricum, Bulevardul Decebal este traversat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum să fie desfiintate. Primarul Ioan Turc se lăuda că a modificat proiectele mostenite de la vechea administratie. In cazul de față ar fi fost mai ințelept să se renumțe la pasajul pietonal subteran, ceea ce ar fi dus la o economie importantă de bani cu care s-ar fi putut achizitiona un număr mai mare de autobuze electrice nepoluante. De asemenea la intersectia Bulevardului Decebal cu strada Gării, ar trebui lărgit trotuarul din fața magazinului Winmarkt, la nivelul lățimii inițiale si refăcut aliniamentul laturii respective, prin mutarea sensului giratoriu mai spre bustul lui Mihai Eminescu.