Ședința ordinară de consiliu municipal a lunii iulie le-a prilejuit consilierilor locali din opoziție, Augusta Săsărman, respectiv Nicolae Pavelean să interpeleze Executivul asupra situației de pe șantierele de pe ”Grigore Bălan”, ”Gheorghe Șincai”, respectiv viitorul șantier de pe Axa Nord- Winmarkt-Decebal-Lamă. În contextul în care, activitatea pe cele două șantiere deschise lasă de dorit și este criticată de mulți internauți, lucru despre care noi am scris AICI:
http://https://propolitica.ro/2022/07/26/65566/
Edilul Bistriței a venit și cu mai multe explicații. Turc a precizat faptul că întârzierile sunt și consecința modificărilor aduse proiectelor tehnice, modificări care au vizat înlocuirea tuturor utilitățiilor, adică a conductelor de apă, cabluri electrice etc. ” A trebuit să facem acele modificări și o spun cu toată responsabilitatea: aceste înlocuiri nu erau cuprinse în vechiul proiect, iar conductele de apă cel puțin, era obligatoriu să fie înlocuite. Nimeni nu are niciun fel de interes să tărăgănze lucrurile. Vă mai spun că, pe ambele străzi, vor fi îngropate în pământ cablurile de internet și telefonie și vor fi schimbate conductele de apă, canalizare și branșamentele. Pavajul de pe trotuare urmează și el să fie schimbat”, a punctat primarul Ioan Turc.
IOAN TURC: „Îi asigur pe bistrițeni că strada General Grigore Bălan și strada Gheorghe Șincai vor fi deschise în toamnă. Conform discuțiilor pe care le-am avut cu constructorul, până la începerea școlii, atât Grigore Bălan, cât și Gheorghe Șincai trebuie să fie deschise și mă refer la turnarea stratului de binder, după care sigur că lucrările vor continua cu amenajarea trotuarelor, cu îngroparea firelor și aplicarea stratului de uzură”, a explicat primarul Turc.
În ceea ce privește Axa Nord: Winnmarkt-Bulevardul Decebal-Lamă, edilul Bistriței vrea să îi asigure pe bistrițeni de faptul că, în prima etapă a modernizării și reabilitării, se va lucra doar pe un singur sens de mers, deschiderea totală a șantierului urmând să se facă abia în momentul când stratul de binder va fi deja turnat pe cele două străzi aflate acum în refacere.
CE LUCRĂRI SE EFECTUEAZĂ PENTRU LINIA VERDE
Lucrările propuse prin Linia Verde sunt: lucrări de remodelare a elementelor geometrice ale străzilor, realizarea de benzi dedicate/prioritare transportului public, realizarea pistelor pentru biciclişti, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe unele străzi, lucrări de iluminat public cu sistem de telegestiune, lucrări de infrastructură curenți slabi, lucrări de construire a unei autobaze care va cuprinde un depou pentru garare şi un dispecerat pentru managementul traficului, lucrări de construire staţii de autobuz: 42 de stații de autobuz curente şi 2 staţii de autobuz tip cap terminal.
Linia Verde va avea 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată. Traseul va fi: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara și retur. Transportul va fi gratuit.