Proiectul European LINIA VERDE, o investiție de 36 de milioane de lei, finanțată în mare parte din fonduri europene, are o mare problemă pentru constructor, dincolo de cele ridicate de derularea lucrărilor de pe șantiere: termenele extrem de strânse, în condițiile în care întârzierile sunt semnificative. Primarul Ioan Turc spune că LINIA VERDE trebuie terminată până în 31 decembrie 2023, adică cam într-un an și jumătate.
Primarul Ioan Turc a vorbit în cadrul conferinței de presă de astăzi și despre proiectul LINIEI VERZI, asta în condițiile în care, pe rețelele de socializare au apărut mai multe filmulețe în care se se observa faptul că, pe șantierul deschis de MIS Grup pe general Grigore Bălan activitatea era destul de slabă la anumite ore din timpul zilei de muncă. Potrivit celor spuse de edilul Bistriței, MIS Grup pare să își fi intrat în mână: ”Apreciez ca Mis Grup a intensificat activitatea pe șantierul Liniei Verzi. Am primit asigurări ca lucrurile vor merge mai bine. Până la începutul noului an școlar ar trebui sa fie gata șantierul de pe General Grigore Bălan, altfel va fi o nebunie, un adevărat haos. Vom ataca cu prioritate secvențe de străzi acolo unde nu e implicat Aquabis. Practic ne dorim ca până în decembrie 2023, lucrările să fie finalizate. Sau 90% din lucrările Liniei Verzi sa fie realizate”, a punctat Turc.
Reamintim că :primarul Ioan Turc a anunțat tot astăzi că, încă o parte a proiectului LINIEI VERZI, strada Gheorghe Șincai, va fi reabilitată tot de MIS Grup, lucrările urmând să înceapă de luni, 18 iulie, după ce se vor fi încheiat Zilele Municipiului Bistrița. Potrivit unor date din contract, lucrările pe Gheorghe Șincau ar trebui încheiate în 3 luni, adică undeva la finele lunii octombrie, început de noiembrie, în vreme de bulevardul General Grigore Bălan până la debutul noului an școlar 2022-2023.
TREBUIE ȘTITU FAPTUL CĂ: Strada Gheorghe Șincai, care după modernizare va rămâne fără parcările laterale, așa cum este prevăzut în proiectul european va deveni un șantier în care se va lucra la îngroparea tuturor cablurilor și firelor de fibră optică într-o conductă dedicată, înlocuirea conductelor de apă și canalizare, schimbarea stâlpilor de iluminat, a pavajului trotuarelor dar și bineînțeles refacerea majoră a infrastructurii stradale.
Pentru LINIA VERDE am stabilit termene și grafice , spune primarul Ioan Turc
Edilul Bistriței a explicat că e vorba de legătura pe care LINIA VERDE o are cu încheierea actualului exercițiu financiar European, decembrie 2023. Ioan Turc spune că a avut în acest sens o discuție cu ministrul Marcel Boloș: ”Am avut o discuție la București cu ministrul Marcel Boloș. l-am întrebat pe dl Bolos daca axa poate fi fazată după decembrie 2023.. A spus ca da, se poate dar se va face din sumele prealocate municipalitatii. Deci, din punctul meu de vedere nu se poate. Așadar, banii din noul exercitiu financiar europen trebuie cheltuiți pe noile proiecte, nu pe cele vechi”, a conchis edilul Bistriței.
CE LUCRĂRI SE EFECTUEAZĂ PENTRU LINIA VERDE
Lucrările propuse prin Linia Verde sunt: lucrări de remodelare a elementelor geometrice ale străzilor, realizarea de benzi dedicate/prioritare transportului public, realizarea pistelor pentru biciclişti, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe unele străzi, lucrări de iluminat public cu sistem de telegestiune, lucrări de infrastructură curenți slabi, lucrări de construire a unei autobaze care va cuprinde un depou pentru garare şi un dispecerat pentru managementul traficului, lucrări de construire staţii de autobuz: 42 de stații de autobuz curente şi 2 staţii de autobuz tip cap terminal.
Linia Verde va avea 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată. Traseul va fi: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara și retur. Transportul va fi gratuit.