Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat astăzi la Bistrița, în cadrul unei conferințe de presă la sediul PSD că, multe gări din România arată ca după război, iar la Ministerul Transporturilor se lucrează la cadrul legal pentru transferul gărilor de la CFR în administrarea autorităţilor locale, care doresc să le preia şi să le modernizeze
”Multe gări din România arată ca după război! La Ministerul Transporturilor lucrăm la cadrul legal pentru transferul gărilor de la CFR în administrarea autorităţilor locale, care doresc să le preia şi să le modernizeze”, spune Grindeanu. Ministrul Transporturilor afirmă că o altă mare problemă este cea a terenurilor aflate în administrarea CFR.
”Acele terenuri adiacente liniilor de cale ferată care încurcă proiectele locale. Toate aceste situaţii vor fi reglementate!”, mai spune Sorin Grindeanu.
1 Comment
Tronsonul feroviar dintre Ilva Mică si Rodna-Veche face parte din calea ferată Beclean-Rodna-Veche, inaugurată în anul 1907, despre construcția căreia Nicolae Iorga face o mențiune în cartea sa intitulată „Neamul Românesc în Ardeal și Țara Ungurească în 1906” , cu referire la vizita sa în orasul Năsăud: “[…] In piață caut un han, acela de care se ține trăsura care m-a adus. Dar odăile sunt date la inginerii care fac studii pentru drumul de fier, care va înainta până aici de hatârul pădurilor ce vor fi tăiate în curind.” Mult mai târziu, prin anul 1937 a fost dată în folosință calea ferată Ilva Mică- Vatra Dornei, astfel încât ramificatia spre Rodna- Veche a devenit de importanță secundară, până în anul 2013 când a fost complet închisă circulatiei. Incercările din anul 2017 intreprinse de Radu Moldovan de redeschidere a circulatiei feroviare au fost un esec. (Vezi: https://timponline.ro/viata-scurta-sageata-albastra-intre-ilva-mica-rodna-veche-circula-trenul/)
Prin urmare, in prezent linia ferată dintre Ilva Mică si Rodna-Veche este dezafectată si se degradează pe zi ce trece. De aceea, solutia ca pe traseul acesteia sa fie construita centura pentru traficul greu a orasului Sângeorz Băi este ratională. Având in vedere că lina ferată este prevăzută cu o generoasă zonă de protectie de 10 metri de ambele părti, acesta permite amenajarea unui drum pe 4 benzi, câte 2 pe fiecare sens de circulatie, chiar dacă traseul trece prin oras.