Primul autobuz 100% electric ansamblat în Baia Mare a circulat astăzi pe străzile Bistriței. E vorba de un brand românesc formatat de ATP Group, grup fondat de Mircea Cârț, om de afaceri, fost candidat al PNL la primăria orașului Baia Mare. La prezentarea autobuzului a fost prezent, evident, și primarul Ioan Turc, care a vorbit despre faptul că, inițiativa celor de la ATP Group este cât se poate de lăudat: “În condiţiile în care Europa şi lumea merg spre verde, eu cred că iniţiativa celor de la ATP Bus este de aplaudat. E imperios necesar să diminuăm eliminarea gazelor cu efect de seră, iar autobuzele nepoluante sunt o soluţie pentru un mediu mai curat. Le urez celor de la ATP succes la licitaţii, pentru că ceea ce concep vine foarte bine, în contextul în care Uniunea Europeană, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), asigură finanţări pentru soluţii ecologice“.
“Pentru mine, e o mare bucurie, pentru că avem parteneri, aici, în Bistriţa, firme pe care ne bazăm la producerea unor componente necesare pentru construcţia autobuzelor şi a camioanelor. Nu e greşit dacă dau numele Comelf”, a spus Mircea Cîrţ. El a vorbit despre Comelf în condițiile în care, această firmă important din Bistrița va confecționa piese ce vor fi incorporate în viitoarele autobuze electrice.
Autobuzul electric ansamblat la Baia Mare are o capacitate de 83 de locuri (25 locuri pe scaune) şi o lungime de 12,8 m. Este un autobuz pretabil transporturilor urbane, cu o autonomie de minimum 200 km, care poate fi extinsă până la 360 km. Preţul variază în funcţie de capacităţi, pornind de la 375.000 euro. Compania îşi doreşte să deschidă o nouă industrie în România, prin prezenţa acestor autobuze electrice pe străzile din România.
Ce a mai spus primarul Ioan Turc:
1. Pe Linia Vede din oraş vor circula 10 autobuze electrice, pentru care procedura de licitaţie a fost deja încheiată. “Pentru culoarul de mobilitate aferent râului Bistriţa, ne gândim la alte 10-15 autobuze electrice, pentru culoarul Calea Clujului-Drumul Cetăţii – str. Lucian Blaga, ne gândim să avem vehicule nepoluante. Pentru transportul special al elevilor, transport gratuit, dorim să cumpărăm fie autobuze electrice, fie mucrobuze”.
2. Despre Transmixt: ”Serviciul public de transport persoane funcţionează bine, că mai este loc de îmbunătăţiri, dar, din punctul său de vedere, nu se impune ca un astfel de serviciu să fie preluat de administraţia municipal”