Invitat la semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări pentru varianta de ocolire a orașului administrat din 2000 de primarul Nicolae Moldovan, directorul Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Marcel Boloș, a fost prezentat de edilulul Beclleanului drept omul care a avut un rol major în scrierea și ducerea până la capăt a acestui important proiect. Nici Marcel Boloș nu s-a lăsat mai prejos și a declarat că orașul Beclean este un oraș model în ceea ce privește atragerea de fonduri europene, laudele sale vizând județul Bistrița-Năsăud, fruntaș și el la acest capitol
”Sper ca Becleanul să devină primul oraș din România care într-adevăr s-a modernizat pe fonduri europene. Vin cu bucurie în județul Bistrița-Năsăud, dar și cu satisfacția unor proiecte pe care le văd că prin contur zi de zi. Astăzi, discutăm de peste 95 la sută din infrastructura rutieră a județului Bistrița-Năsăud modernizată pe fonduri europene. Așa da, județul dumneavoastră este un exemplu la nivel național”, a spus Marcel Boloș.
În ceea ce privește varianta ocolitoare a orașului Beclean, Marcel Boloș a completat că acesta este primul proiect de acest fel din Regiunea Nord-Vest.
”Cel mai mare lucru este semnarea contractelor de execuție lucrări pentru că de aici începem efectiv să vedem derularea proiectului. Pe termen lung o să vadă impactul acestor proiecte”, a mai precizat Boloș.
Ce trebuie știut?
Varianta ocolitoare va avea lungimea de 1,19 km și va conecta DN 17D ș DN 17, iar lucrarea principală din cadrul acestui proiect va fi podul peste râul Someș în lungime de 580 de metri. Conexiunea DN 17D și DN 17 se va face prin sensuri giratorii. Varianta ocolitoare va avea două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens, de 3,5 metri lățime fiecare, acostamente de 1,5 metri lățime.
Este o investiție în valoare totală de peste 86 de milioane lei, termenul fixat pentru finalizarea construcției fiind decembrie 2023
Licitația pentru proiectarea și execuția variantei ocolitoare a fost câștigată de asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL.
Centura Becleanului ar urma să asigure legătura dintre Drumul Trans Regio TR 45 Beclean – Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții cuprinse în Master Planul de Transport al României.