Prefectul Stelian Dolha și subprefectul Atilla Decsei, prezenți la ceremonia pentru semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru “Varianta de ocolire a orașului Beclean

Prefectul Stelian Dolha și subprefectul Atilla Decsei au luat parte astăzi, 14 octombrie, la ceremonia pentru semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru “Varianta de ocolire a orașului Beclean”. 

Această investiție aprobată de către Guvern se va executa din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare) şi de la bugetul Ministerului Transporturilor, prin CNAIR. Se vor aloca nu mai puțin de 86.424.000 lei, lucrările având ca termen de realizare 3 ani.

PREFECTUL STELIAN DOLHA:

“Nu cred că există un locuitor al orașului Beclean, al județului Bistrița-Năsăud sau persoană care să tranziteze DN 17 și care să nu fie convinsă că acest proiect este unul strategic. Pe o listă, top 10 investiții de care județul are obligatoriu nevoie este, cu siguranță, șoseaua ocolitoare a Becleanului. Acest lucru nu doar pentru că va scoate traficul de pe o șosea europeană tocmai din centrul orașului, ci și pentru că va face ca legatura rutieră a județului cu Clujul și restul țării să fie mult mai fluidă, cu beneficii pentru toată lumea. A trebuit să treacă atâția ani ca să se întâmple, să spunem, o conjunctură fericită, în care o administrație locală care știe să găsească extrem de bine oportunitățile și să le fructifice, cum este cea condusă de Nicolae Moldovan, și o guvernare liberală care a înțeles că autoritățile locale direct interesate de proiectele de infrastructură locală și regională le pot gestiona mult mai bine decât o structură centrală, cum e Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi. Becleanul a beneficiat de oportunitatea creată de guvernul liberal, iar bugetul național suportă co-finanțarea de 15 % a proiectului (85% e prin POIM) imposibilă pentru un oraș mediu cum este Becleanul. În 3 ani vom circula, sper, pe noua șosea varianta ocolitoare a Becleanului și vom fi aproape de finalizarea șoselei ocolitoare a Năsăudului, proiect care iată că a prins contur serios, și sper eu că și de finalizarea investiției similare a  Bistriței”, a spus prefectul Stelian Dolha.

Ce trebuie știut?

Varianta ocolitoare va avea lungimea de 1,19 km și va conecta DN 17D ș DN 17, iar lucrarea principală din cadrul acestui proiect va fi podul peste râul Someș în lungime de 580 de metri. Conexiunea DN 17D și DN 17 se va face prin sensuri giratorii. Varianta ocolitoare va avea două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens, de 3,5 metri lățime fiecare, acostamente de 1,5 metri lățime.

Este o investiție în  valoare totală de peste 86 de milioane lei, termenul fixat pentru finalizarea construcției fiind decembrie 2023

Licitația pentru proiectarea și execuția variantei ocolitoare a fost câștigată de asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL.

Centura Becleanului ar urma să asigure legătura dintre Drumul Trans Regio TR 45 Beclean – Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții cuprinse în Master Planul de Transport al României.

Share

Facebook
WhatsApp
Email
Print

LATEST POSTS

Advertisement
Colecteaza Selectiv
Editors Picks
Latest Posts