Protest al conducătorilor auto la trecerea de nivel cu calea ferată de la Livezile, cea de la târgul auto. Evenimentul a avut loc în această după-miază și este consecință a traficului infernal și ambuteiajelor din zonă rezultate de trecerea de nivel cu calea ferată. Uneori, zonă devine un fel de Cluj-Florești între orele 16.00-19.00, uneori e mai rău, mai ales cînd coloanele de mașini ajung să depășească 10 kilometri în zilele „fiebinți”, iar distanța dintre Livezile și Bistrița ajunge să fie parcursă și în două ore.
Sătui de statul în coloană, mai mulți șoferi, flancați de primarul comunei Livezile, Traian Simionca, au pus de un protest spontal la unul dintre cele mai fierbinți puncte din traficul dinspre și către municipiu. Conform edilului, coada care se formează pe acest tronson de drum a reușit să întreacă, din punct de vedere al timpului petrecut în trafic, zona fierbinte de pe Valea Prahovei:
„Văd știri și reportaje cum că cozile de pe Valea Prahovei se întind pe 5-6 kilometri. Aici, la noi, cozile se întind pe 10 kilometri! Deci, unde e mai mare aglomerația în trafic?”, a spus Traian Simionca.
Unde e buba: La trecerea de nivel cu calea ferată!!!
Problemă este trecerea la nivel cu calea ferată de la Livezile, din dreptul târgului auto, acolo unde există semnalizarea cu Crucea Sfântului Andrei, cea care te obligă să oprești și să te asiguri, astfel formându-se acele cozi imense. Tot în Livezile, la celălalt capăt de localitate, către Prundu Bîrgăului, mai există o astfel de trecere care accentuează aglomerația mai ales în zilele din weekend.
Supărat pe bună dreptate pe Ministerul Transporturilor, entitate ce are în subordine și CNAIR și CFR-ul, primaru Traian Simionca se face că nu mai știe de inițiativa legislativă a fostului deputat Ionuț Simionca, neam apropiat, cel care a încercat prin legea obligativității amplasării semnalelor acustice luminoase și/sau a barierelor la trecerile de nivel cu calea ferată de pe drumurile europene și naționale, în special acolo unde există riscuri de accidente sau de formare a aglomerațiilor care îngreunează traficul, lege c ear trebui să rezolve după implementare acest gen de problem.
Mai mult, Traian Simionca susține că nu există o astfel de lege: ” Nu s-a făcut niciun proiect de lege, ascultați-mă! Când toată lumea face politică și spune dorim schimbarea…, și eu îmi doresc o schimbare, dar dacă nu se iau măsuri… Proiecte de lege face compania națională de drumuri, nu știu. Eu n-am văzut acea lege, nu am văzut-o postată pe site… dacă știți ceva de acea lege, aprobată sau neaprobată, dacă a trecut prin votul parlamentarilor… Nu cunosc dacă s-a votat acea lege. Poate că a fost o propunere sau un amendament care nu știu dacă a fost votat sau nu a fost votat”, a declarat Traian Simionca pentru prajituracupiper.ro.
Nu l-am crezut, așa că am vorbit cu Ionuț Simionca: „Legea este promulgată încă din 2018! Chiar am fost la domul primar și am discutat cu el exact această problemă a celor doua treceri la nivel cu carea ferată de la Livezile și i-am spus să facă o cerere către Minister în acest sens. După cum am spus, legea a fost promulgată în anul 2018, însă din cauza lipsei de cereri din teritoriu nu au fost demarate priceduri. Până la urmă, eu știu că s-au făcut cereri, iar la Ministerul Transporturilor există trei astfel de cereri pentru semnalizarea corespunzătoare a trecerilor la nivel cu calea ferată din Bistrița-Năsăud, cele două de la Livezile și cea de la Prundu Bîrgăului. Din câte știu eu, la nivel național sunt prinse în acest program peste 120 de astfel de treceri”.
Cu toate acestea, cei doi s-au întâlnit în primăria Livezile pe data de 3 mai 2019- citește aici: http://mesagerulbn.ro/deputatul-pmp-ionut-simionca-intalnire-cu-primarul-simionca-pe-tema-instalarii-unei-bariere-la-nivelul-caii-ferate/