Un alt proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de astăzi a fost cel cu privire la noua organigramă a Consiliului Județean prin reorganizarea unor servicii și reducerea a 27 de posturi.
Radu Moldovan: “Propunerea de bază a plecat de la grupul consilierilor județeni liberali, care s-a dus spre zona de cultură. Dar eu am obligația să îi tratez corect și egal pe toți. Nu poți să spui că e criză numai într-o zonă și în altă zonă nu. Dacă vă uitați la bugetul pe anul 2021, vedeți că este vorba de o diminuare serioasă. La funcționari publici, nu se pot reduce salariile. Nu știu dacă vor fi reacții (n.r. – din partea angajaților), dar una este să fii ipocrit, să spui că trebuie reduse cheltuielile și să nu faci nimic, cum fac două partide, PNL și USR. Adică ei au țipat peste tot că e nevoie de reduceri și au făcut o funcție de subprefect în plus, o funcție de secretar general, nu știu câte agenții, nu știu câți miniștri, secretari de stat”
De ce se reduc posturile de la 147 la 120
În proiectul de hotărâre, decizia este motivate în felul următor: instituția trebuie să se încadreze în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul județului pe anul 2021, care sunt de 11.500.000 lei, mai mici așadar față de anul trecut când au fost de 14.600.000 lei.
Urmează reorganizarea unor direcții
E vorba de Direcția economică, Direcția de administrație locală care se va numi ”Direcția juridică, administrație locală”. De asemenea, Direcția de drumuri județene, investiții se va numi de acum ”Direcția investiții, drumuri județene”, a structurii Arhitect șef, în subordinea căruia va fi și Serviciul Public Județean Salvamont Bistrița-Năsăud, care pierde un post vacant de salvator montan.
Compartimentul audit public intern se reorganizează și el prin reducerea numărului de posturi de execuție de la 5 posturi la 3 posturi, respectiv desființarea a 2 funcții publice vacante, dar și Serviciul managementul resurselor umane, organizare, control, ce se va numi ”Serviciul resurse umane, organizare, relația cu consiliul județean”.
Trebuie spus faptul că mai multe posturi propuse spre desființare sunt vacante
Mai mult, la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Județean se va modifica numărul de funcții publice de execuție de la 90 la 77, numărul de funcţii publice de conducere de la 17 la 14 (inclusiv funcția de secretar general al județului).
Florin Moldovan, consilier județean PNL: Marea țeapă reorganizatorică a Consiliului Judeţean
Liberalul Florin Moldovan nu a uitat nici de această data să puncteze în cee ace privește noua organigramă a Consiliului Județean: ” Fiind în plin proces de reorganizare a instituţiilor publice judeţene, astăzi avem pe ordinea de zi printre altele: aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean. Până aici totul sună bine, fiindcă de câţiva ani îi spunem preşedintelui Radu Moldovan că sunt mult prea mulţi angajaţi în cadrul acestui aparat, oameni care nu au nicio treabă cu activitatea CJ, aici găsindu-şi adăpost multe dintre pilele şi relaţiile PSD. După modelul Ilie Bolojan (preşedinte CJ Bihor care a redus într-o prima fază un număr de 80 posturi, făcând astfel o economie la bugetul judeţului de 1.200.000 euro / an), s-a ghidat şi preşedintele nostru, doar că, în loc de vreo 80 de posturi, el reduce 27 şi ATENŢIE: Din cele 27 de posturi: 24 sunt VACANTE, doar 2 OCUPATE în timp ce unui post îi schimbă încadrarea din Şef Serviciu în Consilier Superior. ”Atât a înţeles Radu Moldovan dintr-o reoganizare atunci când vine vorba despre aparatul de specialitate al Consiliului Județean. PS: din total 120 rămăşi – 6 sunt şoferi”, conchide consilierul județean PNL, Florin Moldovan.
Ce zice Radu Moldovan?
Radu Moldovan a mai explicat că decizia nu îi aparține și a fost votată în CJ, la propunerea liberalilor. “Președintele Consiliului Județean nu are niciun fel de rol în această poveste. Este o decizie de oportunitate, pe care a adoptat-o în unanimitate plenul Consiliului Județean. Rețineți: în unanimitate! Așa se începe… după buget, se constituie comisie la Consiliul Județean, pentru că e vorba de funcționari publici, legea prevede ce trebuie să faci. S-a constituit o comisie formată din specialiști, care au făcut o analiză și vor merge în ședința din 30 iunie cu o nouă organigramă și un nou stat de funcții. Dar vorbim de funcții, nu de persoane. Pe urmă, începe evaluarea, conform legii, cu comisii independente, care vor face evaluarea personalului respectiv și vor vedea cine rămâne și cine pleacă”.
Proiectul a fost votat de 22 de consilieri județeni, 4 s-au împotrivit și 4 s-au abținut.