Un Nord mult prea îndepărtat

Un Nord mult prea îndepărtat

Nordul își cere drepturile. A înțeles în sfârșit că lupta pentru supremația economică se dă și de la nivelul de infrastructură rutieră. Sigur, după 25 de ani, Nordul face primul pas spre regionalizare, spre direcția pe care trebuia să mergem încă din 1996. Demersul liberal vine să confirme obligativitatea descentralizării, a reformei administrativ-teritoriale.

 

Autostrada Nordului nu e un simplu moft, este șansa de reabilitare a primei generații de politicieni, cei de la care s-au așteptat atâtea și nu făcut mare lucru. Ar fi bine să reușească a finaliza acest demers, indiferent din ce partid politic fac parte.

 

Ce au spus Ioan Oltean și Stelian Dolha?

 

Ioan Oltean: ”În Master Planul General de Transport prezentat de ministrul Ioan Rus la data de 13 ianuarie 2015, nu se regăseşte între priorităţile Guvernului un traseu între cele două regiuni istorice extrem de importante ale României, Bucovina şi Ardealul, legate tradiţional prin Pasul Tihuţa, DN 17, Bistriţa- Vatra Dornei- Suceava, în condiţiile în care guvernele anterioare au laut în calcul această posibilă legătură între Ardeal şi Nordul Moldovei”

 

Dacă demersul are șanse?

 

“Încercăm să demarăm noi o acţiune şi parlamentară, şi politică, şi civică, prin care să antrenăm forţele parlamentare din cele cinci judeţe. Am vorbit cu o parte din colegii mei pentru a subscrie şi a susţine această iniţiativă – E greu să facem un pronostic asupra şanselor. Nu sunt şanse foarte mari, pentru că sunt convins că Guvernul nu va accepta. Din moment ce au scos-o din Master Planul General de transport, înseamnă că toată această autostradă nu e avută în vedere. Dar noi vrem să facem o presiune publică. Se pare că e singura modalitate prin care poţi să determini autorităţile de la noi să rezolve problemele. Prin presiune publică. Şi această presiune o încercăm la nivel de Parlament. Suntem mulţi parlamentari care putem avea un cuvânt de spus, atunci când se va dezbate Master Planul în Parlament, o presiune asupra Guvernului, o presiune asupra premierului Victor Ponta cu motivaţii extrem de pertinente. Este o autostradă cu rol definitoriu pentru zona noastră. Noi sperăm, noi credem în şansa noastră, poate am început un pic cam târziu, dar mai bine mai târziu decât deloc. Dacă vom reuşi să sensibilizăm absolut toţi parlamentarii din zonă, ai puterii şi ai opoziţiei, dacă vom reuşi să sensibilizăm absolut toate autorităţile din zonă, preşedinţii de consilii judeţene, prefecţii din judeţele respective, populaţia, societatea civilă, eu zic, că şansele cresc în mod simţitor. Dar asta înseamnă să ne mişcăm foarte repede. Nu e timp de pierdut nici măcar o zi. Săptămâna viitoare trebuie să se rostogolească ca un bulgăre de zăpadă în toate cele cinci judeţe şi în interirorul societăţii civile pentru a determina o reacţie dură, mai vizibil exprimată din partea noastră”, a conchis Oltean.

 

Stelian Dolha: ” Suntem în ceasul al 12-lea fără un minut. De ce? Pentru că nu ştiu dacă mai avem timp de dezbateri publice. Nu ştiu. Domnul ministru Ioan Rus ne-a spus că Master Planul de Transport este pe masa guvernului, că se discută, că trebuie să transforme în lege, adică să ajungă şi în Parlament. Vă spun că acest demers trebuia să înceapă de la parlamentarii puterii, ei au pârghiile. Era firesc ca parlamentarii puterii să vină în judeţul Bistriţa-Năsăud şi să susţină Autostrada Nordului. Nu au făcut-o. Va trebui să trecem peste orgolii şi să fim solidari. De ce? Pentru că peste 20 de ani, copiii noştri o să ne întrebe ce e cu Bistriţa, ce e cu judeţul nostru

 

Categoria: Politica Locala