„Şoseaua Nordului” rămâne doar în romanul lui Eugen Barbu. BN va trebui să se mulţumească cu un drum expres Dej-Bistriţa

„Şoseaua Nordului” rămâne doar în romanul lui Eugen Barbu. BN va trebui să se mulţumească cu un drum expres Dej-Bistriţa

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investiţiile din domeniul transporturilor pe următorii 15 ani, a fost transmis de către Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotărâre de Guvern.

Documentul conţine principalele proiecte de autostrăzi, drumuri expres, investiţii în căi ferate şi căi navale.

La nivel naţional, sunt previzionate investiţii în 11 autostrăzi şi 19 drumuri expres, plis modernizări drumuri actuale şi variante de ocolire.

 

Ne-au dat ignore

 

Aşa cum era de aşteptat,nu există o Autostradă a Nordului, ci doar Targu Mureş-Târgu Neamţ. Pentru drumurile expres, există un proiect mare pentru Turda-Halmeu, numit Someş Expres. În acest proiect este inclus şi tronsonul Dej-Bistriţa, cu două benzi pe sens, cu o lungime de 55,6 kilometri. Potrivit calculelor făcute de Ministerul Transporturilor, fiecare kilometru construit – este vorba despre un drum nou, va costa 4,79 milioane euro. Per total, este vorba despre 266,4 milşioane euro. Oricum, investiţia aceasta este programată în perioada 2028-2032, asta pentru că a obţinut un punctaj foarte mic, penultimul din totalul investiţiilor. Sper să trăim până atunci.

În anexa cu drumuri Trans Regio, Euro Trans și drumuri cu potențial turistic, județul nostru este prins cu tronsoanele Beclean-Salva-Moisei (130 kilometri) și Năsăud –Cârlibaba (73 kilometri),  cu o valoare estimată de 92,5 milioane euro, respectiv 73 milioane euro. Cele două fac parte din Trans Regio Rodna. În acest caz, punctajul depăşeşte, de exemplu, tronosane precum Arad-Oradea sau Oradea-Satu Mare. Oricum, documentul indică ca termen de debut anul 2022.

De asemenea, este prins și Trans Regio Bucovina, cu porțiunea Vatra Dornei-Bistrița, pe 71 km, cu o valoare de 59,4 milioane euro, tot cu termen de debut anul 2022. La acestea se adaugă, și porțiunea Sărățel-Reghin, cu 78 km, și o valoare de 44 milioane euro, tot din 2022.

Master Planul de Transport cuprinde și varianta ocolitoare pentru municipiul Bistrița, pe o lungime de 14,6 kilometri, cu două benzi pe sens, pe „un relief deluros”, cu o valoare de 70 milioane euro.  Din cele 14 investiţii, Bistriţa are al 10-lea punctaj, în ordine descrescătoare, dar este programată pentru anul 2021!

La sectorul feroviar, judeţul nostru este prins cu modernizarea tronsoanelor Cluj-Napoca –Ilva Mică şi Ilva Mică-Suceava. Ambele investiţii sunt programte din 2025 încolo… Pentru Cluj-Napoca-Ilva Mică, cu o lungime de 131 km, valoarea se ridică la 452 milioane euro. Pentru Ilva Mică-Suceava, în lungime de 191 km, investiţia este estimată la 687 milioane euro, normal sunt viaducte, tuneluri etc. Oricum, vorbim de avioane de hârtie!

 

Rasunetul.ro

Categoria: Administratie