Scandal politic în jurul bannerelor PMP – BEJ dă dreptate liberalilor şi USR, popularii denunţă abuzul BEJ

Scandal politic în jurul bannerelor PMP – BEJ dă dreptate liberalilor şi USR, popularii denunţă abuzul BEJ

Înainte de debutul campaniei electorale, pe marginea lui DE 58 dar şi pe calea Dejului au apărut mai multe materiale de propagandă ale Partidului Mişcarea Populară, materiale despre care liderii PMP susţin că nu le aparţin. Inedit este faptul că acest război se poartă pe două fronturi, PMP fiind strâns cu uşa atât de PNL dar şi de USR, motivul fiind unul singur: disputa pe acelaşi electorat de dreapta.

Ce spun liberalii şi cei din USR?

În plângere, liberalii şi cei din USR arată că Partidul Mișcarea Populară, a amplasat pe tronsonul de drum de pe DN 17D aflat la ieșirea de la Năsăud spre intrarea în Rebrișoara, pe sensul de mers dinspre Năsăud spre Rebrișoara, pe Calea Dejului la intersecția DN 17 E58 cu DJ 154 care duce spre Sărata, în sensul de mers spre Cluj-Napoca, pe Calea Dejului între Benzinăria Petrom și Clinica Sanovil, în sensul de mers spre Cluj-Napoca, pe Calea Dejului între Benzinăria Petrom și Clinica Sanovil, în sensul de mers spre Cluj-Napoca, pe tronsonul de drum DN17 E58 între ieșirea din Unirea și intrarea în Livezile, pe sensul de mers spre Bistrița dinspre Livezile și pe tronsonul de drum de pe DN 17 E58 între ieșirea din Livezile spre Rusu-Bîrgăului, pe sensul de mers spre Rusu-Bîrgăului dinspre Livezile, pancarte care fac trimitere la un mesaj electoral în afara locurilor desemnate expres pentru acestea, fapt care ar contraveni prevederilor legale privind organizarea și desfășurarea campaniilor electorale. Petentul pune în discuție conceptul probabilității de confuzie între logo-urile diferitelor mărci, referindu-se la o serie de criterii conform cărora un terț poate face confuzie între două logo-uri a căror similitudine depășește un anumit nivel, astfel: criteriul similitudinii de bunuri și servicii pe care le promovează, menționând că formula ”IUBESC județul BISTRIȚA-NĂSĂUD”, „Pentru asta VOTEZ” este similară cu mesajul electoral al competitorului electoral, ”IUBESC județul BISTRIȚA-NĂSĂUD”, respectiv ”Pentru asta M-AM ÎNTORS ACASĂ”, atât în ceea ce privește culorile cu care sunt scrise cuvintele, cât și formatul folosit, înțelegând că mesajul de pe pancartă face trimitere la o imagine care are ca scop promovarea unui mesaj electoral în favoarea intimatei, mai ales prin promovarea acțiunii de a vota, scrisă cu culoarea verde îngroșat; criteriul similaritatea semnelor, potrivit căruia, logo-ul de pe pancartă, care reprezintă o inimă, are o construcție asemănătoare unui măr, lată în partea superioară și îngustă în partea inferioară, tehnica de proiectare fiind similară cu logo-ul Partidului Mișcarea Populară, în sensul că folosește stilizat în trei culori, alb la interior, albastru în partea stângă a conturului și verde în partea dreaptă a conturului, culorile fiind astfel inversate; criteriul sofisticării și atenției pentru publicul relevant, potrivit căruia, mesajele electorale au ca public țintă cetățenii români cu drept de vot, care au împlinit 18 ani, neluându-se în considerare gradul de educație, ceea ce impune ca terțul etalon după care se raportează similitudinea logo-urilor să fie omul cu studii medii, iar perioada afișării fiind în proximitatea, ba chiar suprapusă cu perioada campaniei electorale în care participă și Partidul Mișcarea Populară, înseamnă că pancarta este afișată într-o perioadă în care terțul etalon cântărește valorificarea dreptului său de a alege prin vot o formațiune politică cu scopul de a rezulta în desemnarea candidaților propuși de către partidul pentru care acesta a votat.

Ce decizie a luat Biroul Electoral Judeţean?

Practic, BEJ  obligă Partidul Mișcarea Populară să înlăture afișul electoral (pancartele) amplasate în: pe tronsonul de drum de pe DN17D aflat la ieșirea de la Năsăud spre intrarea în Rebrișoara pe sensul de mers dinspre Năsăud spre Rebrișoara, pe Calea Dejului la intersecția DN17 E58 cu DJ154 care duce spre Sărata în sensul de mers spre Cluj-Napoca, pe Calea Dejului între Benzinăria Petrom și Clinica Sanovil în sensul de mers spre Cluj-Napoca, pe Calea Dejului între Benzinăria Petrom și Clinica Sanovil în sensul de mers spre Cluj-Napoca, pe tronsonul de drum DN17 E58 între ieșirea din Unirea și intrarea în Livezile pe sensul de mers spre Bistrița dinspre Livezile și pe tronsonul de drum de pe DN17 E58 între ieșirea din Livezile spre Rusu-Bîrgăului pe sensul de mers spre Rusu-Bîrgăului dinspre Livezile, în termen de 48 de ore de la afișarea prezentei decizii.

Reacţia PMP a venit prin intermediul unui comunicat de presă

PMP: ne gândim să facem plângere împotriva abuzului BEJ

De la începutul acestei campanii,  când am început lupta împotriva sistemului politic actual, corupt și incompetent, sunt permanent ținta abuzurilor și presiunilor reprezentanților acestui sistem.

Nu ne surprinde de loc atacul celor de la PNL care doar simulează schimbarea clasei politice, dar ne surprinde atacul celor de la USR care declară că vor schimbarea. Suntem cu atât mai mult șocați de atitudinea Biroului Electoral Județean  și a președintelui acestuia de a sancţiona PMP.

In cadrul şedintei de analiză a constestaţiei , deși le-am spus că aceste panouri nu aparţin PMP şi nu au fost comandate de către PMP totusi, printr-o procedură şocantă adică prin votul celor prezenţi au hotărât că aceste panouri aparţin PMP fără a avea nicio dovadă că aceasta campanie de sensibilizare a cetatenilor de a merge la vot are vre-o legatură cu PMP, BEJ a dispus sancţionarea PMP. Ne surprinde de asemenea şi faptul că deși am fost prezenți la această ședință și am declarat cele spuse mai sus totuși poziția noastră nu apare în comunicatele de presă.

Este important de menționat că reprezentanții Autorității Electorale Permanente, cei mai documentați în privința legislației electorale au susținut de asemenea că această campanie publicitară nu poate fi încadrată ca şi electorală şi nu contravine legislației, ci este o simplă campanie de informare.  Nici poziția reprezentantului AEP nu apare în comunicatul de presă.

Din informațiile care circulă prin presa din Bistrița, am aflat că această campanie este desfășurată de o fundație și are scopul de a sensibiliza locuitorii din Bistrița Năsăud care iubesc acest județ de a merge la vot. Mă întreb cine are interesul de a proteja sistemul politic actual și cine nu dorește ca bistrițenii să se prezinte în număr mare la vot.

 

 

Categoria: EVENIMENT