Răzvan Cuc: Sunt trei puncte de trecere de cale ferată în judeţul Bistriţa-Năsăud care trebuiesc tratate în mod deosebit

Răzvan Cuc: Sunt trei puncte de trecere de cale ferată  în judeţul Bistriţa-Năsăud care trebuiesc tratate în mod deosebit

Aflat astăzi într-o scurtă vizită în județul BN prilejuită de reluarea curselor CFR pe tronsonul Ilva Mică-Rodna Veche, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a vorbit și despre problema trecerilor de cale ferată  nesemnalizate.

Ministerul Transporturilor a alocat 70 de milioane de lei

Răzvan Cuc a confirmat faptul că banii vor fi folosiți pentru introducerea barierelor şi semnalelor acustice şi vizuale, fiind vorba despre 70 de puncte la nivel naţional.

„Problema e ştiută de mult timp, lucrul acesta se putea face încă din trecut, nu era o măsură pe care trebuia s-o iau eu acum. Am delegat competenţele la Regionala Cluj, şi la CNAIR şi la SNCF ca să reducem cât mai mult partea de birocraţie, să nu se mai ceară puncte de vedere de la sediul central. Au autonomie în totalitate, voi monitoriza şi eu să se întâmple foarte rapid, sper să nu avem contestaţii pe procedură. Sunt trei puncte în judeţul Bistriţa-Năsăud care trebuiesc tratate în mod deosebit, unul din ele se află pe o secţiune de cale ferată care este operată de către un privat. Acolo vom încerca să găsim soluţii împreună cu autorităţile locale, dacă nu, personal, cred că statul trebuie să intervină când e vorba de siguranţă şi să nu ne blocăm într-o birocraţie inutilă. Să încercăm să facem la Bistriţa chiar şi pe acel tronson. Celelalte două puncte de trecere au bugetul asigurat, s-au pornit procedurile”, a spus ministrul Transporturilor.

Ministrul Răzvan Cuc a menţionat că, dacă contractele cu operatorii care au cooncesionat tronsoane de cale ferată nu vor putea fi modificate, atunci se va merge pe modificarea legislaţiei. Operatorii privaţi nu doresc să facă asemenea investiţii pentru că nu şi le recuperează într-un timp scurt, însă statul trebuie să investească în siguranţa cetăţenilor.

RADU MOLDOVAN: „Primăria şi-a arătat disponibilitatea, domnul viceprimar Niculae a fost la domnul ministru. Primăria Bistriţa are disponibilitatea să suporte investiţia, acolo unde este acel concesionar. Problema nu e doar la Bistriţa. Sunt 2000 de treceri de nivel în România care nu sunt încă semnalizate acustic şi optic, multe dintre ele sunt în zona căilor ferate concesionate”, a explicat Radu Moldovan. Acesta a spus că în momentul de faţă, legislaţia interzice intervenţia, dar ţinând cont că este vorba de siguranţa cetăţenilor României şi până la urmă statul este proprietarul căii ferate”, se vor căuta soluţii juridice pentru ca statul să preia aceste investiţii. „Noi mai avem şi cele trei treceri de cale ferată de pe Valea Bârgăului, care sunt în aceeaşi situaţie. Avem şi trecerea de la OMW, de la Dej. Sunt multe situaţii. În momentul de faţă SNCF nu poate interveni pentru că legislaţia nu permite”, a concluzionat preşedintele Moldovan.

Categoria: Administratie