Podul feroviar dintre Beclean și Coldău a devenit un pericol mortal: traverse putrezite și fiare ruginite. Reparațiile sunt blocate în contestații

Podul feroviar dintre Beclean și Coldău a devenit un pericol mortal: traverse putrezite și fiare ruginite. Reparațiile sunt blocate în contestații


Podul de cale de la Coldău, Beclean, județul Bistrița-Năsăud se confruntă de mai mulți ani cu probleme serioase de infrastructură, fiind un pericol real pentru cele câteva zeci de garnituri de tren care îl traversează zilnic. De altfel, pe acest pod trece zilnic ”faimosul” accelerat Timișoara-Iași dar și alte numeroase garnituri cu marfă.

Cu traverse putrede, altele pline de mucegai dar și cu structura de fier ruginită, podul de cale ferată ar avea nevoie de reparații urgente, doar că acestea sunt blocate de contestațiile depuse la procedura de achiziții.

Potrivit șefului Regionalei de Căi Ferate Cluj, Petru Ceșa, procedura de licitație începută în 2017 este blocată de contestații. El susține că nu se pot produce catastrofe, podul fiind controlat zilnic de anagajații Căilor Ferate Române.

În acest caz, trebuie precizat faptul că lucrări capitale pentru infrastructura de fier a podului nu s-au mai făcut din 1954, în pericol, fiind, de asemenea, și persoanele care traversează pe jos acest pod, pietonii putând în orice moment să se prăbușească în gol de la 30 de metri în apele mari ale Someșului rece.

Mai mult, în 2015, consecință a unei expertize tehnice, CFR a stabilit restricții de viteză pe această porțiune de cale ferată de 10 km/oră, atât pentru trenurile de persoane cât și pentru marfare.

Precizăm faptul că, valoarea totală calculată pentru reabilitarea podului feroviar de la Coldău este de 16 milioane de lei, lucrările fiind estimate a se încheia în 18 luni de zile.

Categoria: EVENIMENT