PLAN DE ACŢIUNE AL EUROPARLAMENTARILOR PMP LEGISLATURA 2019 – 2024- partea a III-a

PLAN DE ACŢIUNE AL EUROPARLAMENTARILOR PMP LEGISLATURA 2019 – 2024- partea a III-a

Din poziția de candidat PMP la alegerile europarlamentare din 26 mai, vă prezint principalele elemente ce ghidează Planul de Acţiune Parlamentară al europarlamentarilor PMP.

 

PARTEA III

 

  1. BREXIT

BREXIT-ul este rezultatul acţiunii politice consecvente de dezinformare a populaţiei, dar şi de

utilizare a eşecurilor UE de către partide şi politicieni euro-sceptici care au avut ca obiectiv

declarat retragerea Regatului Unit din Uniunea Europeană.

În acelaşi timp este confirmat faptul că Uniunea Europeană poate fi destrămată din interior.

Uniunea pierde un contributor net, ceea ce afectează capacitatea Uniunii Europene de a finanţa

politicile de coeziune, extrem de importante pentru România.

În acelaşi timp, Uniunea Europeană devine mai slabă prin pierderea celei de a doua puteri

economice, dar şi a aproape 70 de milioane de locuitori.

Din punct de vedere al rolului UE în plan global, Brexit înseamnă importante pierderi strategice

ale Uniunii. Mai mult, România va pierde, în interiorul UE, un aliat cu viziuni similare în

chestiuni importante, mai ales în raport cu descurajarea acţiunilor Rusiei în vecinătatea estică,

dar şi cu nevoia de debirocratizare a UE.

Parlamentarii PMP vor susţine începerea negocierilor pentru un Acord de liber schimb UE

– Regatul Unit.

Având în vedere că până în prezent Parlamentul de la Londra a respins de trei ori Acordul

de ieşire a Regatului Unit din UE şi nu există în continuare un consens privind o anumită

variantă de BREXIT, parlamentarii PMP vor susţine orice perspectivă care întârzie sau

anulează ieşirea Regatului Unit din Uniunea Europeană.

 

 

  1. Riscul terorist

Siguranţa cetăţeanului European este afectată continuu de ameninţarea producerii unor acte

teroriste oriunde pe teritoriul Uniunii Europene. Din păcate, acest tip de ameninţare este una pe

termen lung, care va trebui combătută cu eficienţă şi duritate, utilizând în acelaşi timp toate

mijloacele de care dispun statele pentru a descuraja şi preveni actele teroriste pe teritoriul UE.

Simultan cu procesul de migraţie ilegală şi legat de înfrângerea ISIS în Irak şi Siria, o mare parte

din combatanţii ISIS au revenit şi vor continua să revină în Europa. Riscul unor atentate teroriste

pe teritoriul Uniunii Europene este ridicat cu atât mai mult cu cât liderii ISIS ameninţă public şi

direct Uniunea Europeană şi cetăţenii săi cu executarea unor atentate teroriste.

Mai mult, în statele UE, pe lângă unele moschei şi şcoli musulmane au fost create adevărate

centre de recrutare şi convertire a tinerilor musulmani, de regulă neintegraţi social, la o ideologie

islamist – extremist, care cultivă ura faţă de creştini şi faţă de civilizaţia europeană. Aceste centre

asigură perpetuarea necesarului de militanţi extremişti educaţi şi antrenaţi să meargă până la

sacrificiul suprem în ura lor împotriva creştinilor şi a Europei civilizate.

Este evident că lupta cu teroriştii Statului Islamic aflaţi în Europa este o luptă pe termen lung,

terorismul fiind o ameninţare pe termen lung pentru cetăţenii europeni.

Din acest motiv, apreciem că este necesar ca în cel mai scurt timp să fie creată o Agenţie de

analiză şi informaţii la nivel European, care să proceseze unitar informaţiile colectate de la toate

statele membre, astfel încât agenţia să fie în măsură a preveni în timp util statele membre pe

teritoriul cărora urmează a se produce acte teroriste.

Parlamentarii PMP vor propune crearea unei Agenţii de analiză şi informaţii la nivel

european. Agenţia va avea ca misiune să analizeze informaţiile primite de la statele

membre vizând riscurile teroriste la nivelul Uniunii Europene şi să avertizeze în timp util

statele membre.

 

  1. Securitatea frontierelor

Modul în care milioane de cetăţeni din Africa, Orientul Mijlociu şi alte zone ale lumii intră

aproape nestingheriţi pe teritoriul Uniunii Europene arată că sistemul Schengen este inadecvat

pentru a proteja teritoriul Uniunii Europene. Această realitate este nepermisă, mai ales pentru că

orice stat are ca principal element de definire a suveranităţii sale frontierele şi capacitatea de a şi

le apăra.

Parlamentarii PMP vor susţine o reformare a sistemului Schengen, crearea Poliţiei de

Frontieră a Uniunii Europene şi punerea acesteia sub comandă unică. Acest obiectiv

trebuie dublat de susţinerea alocării de resurse umane şi mijloace tehnice pentru

îndeplinirea misiunii de apărare şi securizare a frontierelor Uniunii Europene.

 

  1. Crearea Statelor Unite ale Europei – evoluţia Uniunii Europene

Uniunea Europeană nu se află în cea mai bună situaţie, iar cetăţenii aşteaptă de la politicieni

soluţii pentru viitorul lor şi al Uniunii Europene în condiţiile în care migraţia ilegală, terorismul,

naţionalismul populist, euroscepticii şi suveranismul ocupă tot mai mult din spectrul politic

european. Decizii importante trebuie adoptate în cel mai scurt timp.

În aprecierea PMP, prin consens la nivelul Uniunii trebuie să fie adoptate căteva măsuri şi

anume:

  1. Accelerarea proceselor de integrare a statelor membre prin trecerea tuturor statelor la

moneda euro în cel mai scurt timp, prin integrarea tuturor statelor membre în spaţiul Schengen,

prin dezvoltarea infrastructurilor de transport (porturi, aeroporturi, autostrăzi şi căi ferate),

introducerea tehnologiei 5G simultan pe întreg teritoriul UE etc.

  1. Crearea instrumentelor politice, instituţionale şi financiare pentru ca, pe termen

mediu, să se poată realiza Statele Unite ale Europei (SUE), ca singură soluţie pentru aşezarea

Uniunii Europene alături de SUA, China şi Federaţia Rusă pe puntea de comandă a procesului de

globalizare.

  1. Procesul de creare al SUE trebuie accelerat, ceea ce va implica costuri suplimentare

ce vor fi în principal în sarcina marilor puteri economice al UE (Germania, Franţa, Italia, Olanda

etc).

  1. Crearea SUE împlică o similitudine a salariului minim şi a pensiei minime, sisteme

de ajutoare sociale echitabile, precum şi o uniformizare a sistemului de taxe şi impozite. Nu în

ultimul rând, crearea unui număr important de instituţii europene care vor prelua treptat

atribuţiunile instituţiilor naţionale este esenţială.

În cazul menţinerii la actualul nivel de integrare, Uniunea Europeană va continua să

piardă din relevanţa politică şi decizională la nivel global, devenind în timp un teritoriu

economic şi social care va recepţiona efectele globalizării, fără a le putea controla sau

influenţa în folosul cetăţenilor săi.

Statele Unite ale Europei (SUE), un proiect necesar pentru o Europă competitivă.

Categoria: EURO 2019

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *