PER vrea să rezolve traficul infernal din municipiul Bistrița. Află ce proiect de hotărâre propun Mircea Archiudean și Teodor Ioan Mârza

PER vrea să rezolve traficul infernal din municipiul Bistrița. Află ce proiect de hotărâre propun Mircea Archiudean și Teodor Ioan Mârza

Proiectul de hotărâre vizează decongestionarea traficului prin adoptarea unor măsuri de reglementare prin care să fie restricționat accesul în trafic în zona central a municipiului Bistrița în orele de vârf a unor categorii de participanți la trafic care generează blocaje frecvente și o stare de nervozitate celorlalți participanți la trafic.

Sunt vizate de acest proiect, activitățile desfășurate de școlile de șoferi, activitățile de salubrizare, activitățile de realizare și întreținere a marcajelor auto și accesul vehiculelor grele și a utilajelor de construcții.

Avand   in  vedere,   stilul  de  viata  si  necesitatile   reale  de  deplasare   ale  cetatenilor,   in contextul conditiilor  socio-economice  actuate, am constatat faptul ca traficul Municipiului  Bistrita  este supra-aglomerat în anumite perioade fiind necesară  luarea unor masuri  în ceea  ce priveste optimizarea traficului rutier al orașului.

În urma observării situației existente la nivelul municipiului am constatat  faptul  că, la nivelul Municipiului Bistrița orele  de vârf sunt între 7:30  –  8:30 dimineața   si   15:30  –  16:30 după-amiaza, acest   lucru  datorându-se   deplasarilor   obligatorii: serviciu  si/sau  interes  de  serviciu,  scoala,  cat  si  a  celor  în  scopuri  comerciale. Între aceste ore se desfăşoară un trafic intens, soldat cu blocaje frecvente în intersecţiile principale ale centrului Municipiului Bistrița, datorate unui număr mare de autovehicule, inclusiv a celor aflate în tranzit şi a prezenţei mijloacelor de transport aparţinând şcolilor de şoferi, a mașinilor operatorului de salubritate și chiar a unor vehicule grele și utilaje de construcții.

 

Cu toate  ca Municipiul  Bistrita  dispune  si de mijloace  de transport  in comun,  deoarece politica  si strategia autoritatii  publice  locale  nu vine  în sprijinul  sustinerii  mijloacelor  de deplasare  alternative,  nu dispune   de  resursele   si  pregatirea   profesionala   necesare   pentru   managementul   modern   al traficului  si nu actioneaza  in directia  remedierii  acestor  probleme,  putini  cetateni  sunt cei care opteaza pentru formele alternative  de deplasare, preferand transportul cu autoturismul.

 

La acestea se adaugă și specificul Bistriței care este un oraș foarte concentrat, lipsit de bulevarde largi și spații de parcare și cu o mare densitate de obiective de interes public: școli și instituții amplasate în zona central. Se poate  constata  astfel faptul  că, în orele  de varf,  respectiv:  7:30  –  8:30 dimineata   si   15:30  –  16:30 dupa-amiaza,  traficul in Municipiul Bistrita  este intens si ingreunat,  impunându-se luarea  unor masuri  urgente,  cu privire  la aceasta situatia,  in vederea  îmbunatatirii  si fluidizarii acestuia.

 

Proiectul propune interzicerea circulaţiei mijloacelor de transport aparţinând şcolilor de şoferi în timpul orelor de curs, a mașinilor operatorului de salubritate și a vehiculelor grele și utilaje de construcții în zona centrală a Municipiului Bistrița delimitată de străzile Drumul Sigmirului – Industriei- Dimitrie Cantemir – Eroilor – Poienii – Drumul Dumitrei Vechi – Calea Moldovei- Avram Iancu- C.R. Vivu- I. Minulescu-V.Conta- Parcului- I. Ratiu-S.Barnutiu- P.Maior- Libertatii în intervalul orar 7:30  –  8:30  si   15:30  –  16:30.

 

Deasemenea, am constatat faptul că, în mod repetat în Municipiul Bistrița marcajele rutiere se realizează exact în orele de vârf, contribuind în mod substantial la crearea de blocaje în trafic în condițiile în care această activitate poate fi realizată oricând altcândva și chiar pe timpul noptii.

 

Proiectul de hotarâre vine în întâmpinarea solicitărilor și sugestiilor venite din partea cetățenilor municipiului Bistrița în vederea fluidizării traficului. În acest sens reamintim petiția doamnei Ionela-Manuela Alexa care a fost înaintată Consiliului Local în 20.10.2016 din care am preluat o parte din sugestii și argumente. Menționăm deasememea că hotărâri având același obiect au fost adoptate în Municipiul Arad în cursul anului 2014 și în municipiile Pitești și Iași în cursul anului 2018.

 

 

 

 

Categoria: Politica

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *