Dep. Cristina Iurișniți: 44 % analfabeți funcțional potrivit testelor PISA este rezultatul nepăsării și incompetenței din învățământul românesc

Dep. Cristina Iurișniți: 44 % analfabeți funcțional potrivit testelor PISA este rezultatul nepăsării și incompetenței din învățământul românesc


44 % analfabeți funcțional potrivit testelor PISA este rezultatul a zeci de ani de nepăsare a guvernanților, incompetența zecilor de miniștri si finanțarea cronică prin nerespectarea Legii Educației LEN1/ 2011

Soluția este un audit de urgență revizuirea programelor și a planurilor cadru, o monitorizare reală și nu mimată a activităților de predare învățare și evaluare!

Toate statisticile internaționale spun că progresul elevilor vine din calitatea profesorilor de la clasă!
Deci e clar ca nu oricine poate sa fie profesor cu atat mai putin cei fara un master didactic, fara formari continue sau cei cu comportament abuziv repetat!
Trebuie sa spunem stop incompetentei si imposturii! Trebuie să punem accentul pe progres si dezvoltarea de abilități de comunicare și muncă în echipă și nu doar pe competiție, ierarhii inutile care induc scăderea încrederii și a stimei de sine la nivelul tuturor actorilor din sistemul de Educație.

Trebuie să ne trezim si să punem accentul pe dezvoltarea celor 8 competențe cheie asumate la nivel european care permit o mai bună dezvoltare personală și profesională în vederea unei inserții mai flexibile a tinerilor pe piața muncii.Meseriile prezentului dar in special cele ale viitorului trebuie să ne preocupe.
Publicarea raportului OECD cu rezultatele la testele PISA ne plasează din nou la coada Europei ! Invățământul românesc ocupă ultimul loc la matematică și penultimul la citire și științe din Uniunea Europeană.

Ce soluții propunem? Nimic nu e nou sub soare! Sunt idei și strategii care sunt dezbătute de specialiști, experți în educatie, dar nu sunt aplicate!

Avem nevoie de dezvoltarea competențelor și nu de acumulare de cunoștințe! Accentul trebuie pus la clasă pe gândirea critică,
dezvoltarea competențele lingvistice și educație pentru media, dezvoltarea autonomiei elevilor și în special pe competența cheie de a-i învăța pe elevi să învețe!

Stabilitatea , predictibilitatea si egalitatea de sanse trebuie sa primeze!
Si copiii din medii defavorizate, sarace au dreptul la educatie de calitate! Până dezvoltăm infrastructura, cel puțin pe termen scurt să asigurăm burse sociale, transport gratuit și un suport alimentar acolo unde nevoile sunt evidente !
Iar profesorii sa fie evaluati, responsabilizați dar și motivați!
Avem nevoie de resursa umană de calitate în sistem! In acest sens formarea continuă de calitate este esentială în contextul unei formări inițiale precare!

Competentele fundamentale trebuie să fie dezvoltate încă din primii ani de școală, pentru ca spre finalul ciclului obligatoriu de învățământ orice tanar de 15 ani sa facă față provocarilor unei lumi din ce în ce mai avansate , globalizate și digitalizate!

Am avut azi o dicutie cu ministrul în functie Monica Anisie care a acceptat că e necesară investitia în calitatea cadrelor didactice, în formarea lor inițială dar și a formarii continue.
Profesorii trebuie să aiba acces în mod gratuit la formări de calitate, în acord cu ultimele metode și strategii didactice!

Scolile profesionale trebuie sustinute pentru că criza fortei de munca se rezolvă doar prin parteneriat între un mediu de afaceri competitiv și unitățile de învățământ !

Nu mai putem spune că nu avem ce face cu 6% în Educatie, când avem încă peste 1500 de școli fără apă și canalizare, scoli uitate de primari indolenti , foarte mulți profesori intrați în sistem pe ușa din dos, fără habar de minimele strategii didactice interactive care să integreze pedagogia proiectului și noile tehnologii în orice ora de curs, nu doar la inspectiile anuntate!
Suntem singura țară european care are 4500 de cadre didactice necalificate în sistem!

De ce am ajuns aici?
Pentru ca pentru nimeni nu a investit in EDUCATIE la modul real, profesorii de vocatie sunt putini si demoralizati de rasturnarea valorilor si a ierarhiilor!

USR propune un MCV pe Educație, un audit și o monitorizare permanentă, un pact al tuturor partidelor pentru finanțarea cu minim 6% din PIB a Educației, singura investiție reală pe termen mediu și lung!

.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Categoria: Politica

Scrie un comentariu

<