Dan Scurtu: Peste 15% din cantitatea de material antiderapant alocată zonei Năsăud a fost folosită în ultimele 24 de ore

Dan Scurtu: Peste 15% din cantitatea de material antiderapant alocată zonei Năsăud a fost folosită în ultimele 24 de ore

Ninsorile din ultimele ore au pus probleme şoferilor care s-au văzut obligaţi să aibă o atenţie sporită la drum şi să circule cu o viteză mult sub limita normală.  Situaţia a fost destul de delicată şi pe Valea Ilvelor unde s-a depus un strat consistent de zăpadă, iar utilajele de deszăpezire au intervenit începând de marţi, de la ora 16. Chiar şi aşa condiţiile de drum au fost destul de dificile până la orele amiezii, după care s-a putut circula în condiţii normale.

Societatea Dimex Company 2000 SRL este responsabilă de deszăpezirea tronsonului cuprins între Ilva Mică şi Lunca Ilvei şi de asigurarea condiţiilor bune de trafic, lucru care s-a şi întâmplat de altfel, astfel că începân de de marţi, de la ora 16, s-au împrăştiat peste 250 de tone de material antiderapant, adică 15 % din totalul materialelor alocate pentru această iarnă, şi anume  2000 de tone de nisip şi 200 de tone de sare.

Problema va apărea în momentul în care ne vom confrunta cu o iarnă grea, iar cantitatea de material antiderapant prevăzută prin contract nu va fi suplimentată. Compania responsabilă cu deszăpezirea intervine cu şase maşini dotate cu lamă şi sărăriţă, dar şi 15 utilaje care au baza în oraşul Năsăud. Problemele pe acest tronson apar în momentul în care şoseaua nu este circulată, iar temperatura scade sub -7 grade Celsius, temperatură la care sarea este ineficientă. O soluţie ar fi intervenţia cu Clorură de calciu o soluţie mult mai eficientă decât clasica sare, dar până atunci putem spera doar că nu vom rămâne fără material antiderapant şi că iarna va fi una blândă cu noi.

Nelu Boldea

Categoria: EVENIMENT