Cum poate afecta scandalul Volkswagen economia românească

Cum poate afecta scandalul Volkswagen economia românească

Exporturile româneşti sunt dependente de piaţa ger­mană şi în special de industria auto din Germania. Orice de­rapaj al economiei germane şi al acestui sector poate afecta direct fabricile româneşti parte a acestui lanţ, iar în joc sunt zeci de mii de locuri de muncă şi dezvoltarea unor întregi judeţe. Scandalul emisiilor de gaze periculoase în care se afundă din ce în ce mai mult producătorul auto german Volkswagen riscă să degenereze şi să devină facto­rul care va perturba economia şi industria auto din Germania.

Riscurile sunt mari. Economia germană este cea mai mare din Europa, iar VW, simbolul indus­tri­ei germane, este cel mai ma­re constructor auto din Europa şi din lume.

Scandalul dă semne că se extinde din SUA în Eu­ropa şi alte părţi, iar posi­bile­le amenzi uriaşe vor for­ţa VW să ia măsuri pen­tru caz de avarie. Even­­tua­lele reduceri de per­sonal pot eroda încre­derea în economie şi consumul, scandalul poate înghiţi şi alţi producători de autovehicule – poate nu doar din Germania – şi paraliza o bună parte din industria auto, iar publicitatea negativă poate păta emblema „made in Germany”.

În judeţele Arad şi Timiş primii cinci mari exportatori sunt din sectorul componentelor auto, iar în Sibiu şi Braşov patru din cinci exportatori vin din aceeaşi industrie. Exporturile totale către Germania ale celor patru judeţe s-au ridicat anul trecut la 4,5 miliarde de euro, 45% din tot ce trimit companiile din România pe cea mai mare piaţă din Europa.

Pentru a da o idee despre cât de importantă este Germania pentru România, trebuie spus doar că spre Germania se îndreaptă cea mai mare parte a exporturilor româneşti, 20%, cât către celelalte două pieţe majore – Italia (12,6%) şi Franţa 6,7% – la un loc.

Pentru 15 judeţe şi pentru municipiul Bucureşti, Germania este principala destinaţie a exporturilor.

Germania ocupă locul trei în topul ţărilor care au investit în România, cu un sold al investiţiile directe străine la sfârşitul anului 2013 de 6,7 miliarde de euro (11,2% din total). Primele locuri sunt ocupate de Olanda şi Austria.

Printre cei mai importanţi investitori germani direcţi în sectorul industrial din România sunt producătorii de componente auto Draxlmaier, INA Schaeffler, ThyssenKrupp, Leoni Wiring Systems, Continental, dar şi jucători din alte sectoare precum Wintershall, E.ON, Allianz, Leoni, Praktiker, RWE. Aceste companii zeci de mii de angajaţi în zonele în care s-au stabilit.

Continuarea pe ZFCorporate

 

Categoria: Dezvaluiri