Centrul Judeţean de Comandă şi Coordonare a Intervenţiei, noua supra structură care va manageria problemele iernii 2017-2018. Află care este noul plan de măsuri ale CJCCI?

Centrul Judeţean de Comandă şi Coordonare a Intervenţiei, noua supra structură care va manageria problemele iernii 2017-2018. Află care este noul plan de măsuri ale CJCCI?

Comandanţii celor trei structuri militarizate judeţene, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie s-au întîlnit cu presa într-o conferinţă moderată de prefectul Ovidiu Frenţ. Ordinea de zi a cuprins două puncte: pregătirile pentru sezonul rece cât mai ales deficitul mare de personal cu care se confruntă cele trei instituţii.

Potrivit prefectului Ovidiu Frenţ, în ceea ce priveşte sezonul rece, a fost deja adoptat planul specific de măsuri specifice pentru iarna  2017-2018 în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, “ în care sunt trecute un număr de 34 de activităţi concrete pentru fiecare dintre aceste trei instituţi (…) Aceste planuri includ şi acţiunile operative de intervenţie. De asemenea, pentru cooperarea instituţională mai bună, am conexat atribuţiile Centrului Judeţean de Comandă şi Coordonare a Intervenţiei cu cele ale CJSU, adoptând o procedură de urgenţă petru activarea şi funcţionarea acestui Centru de Comandă şi Coordonare”, a spus prefectul Frenţ.

Potrivit celor spuse de prefectul Ovidiu Frenţ, noul centru de Comandă şi Coordonare al judeţului Bistriţa-Năsăud va funcţiona la Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, noua structură dovedindu-şi utilitatea în urmă cu câteva zile, în momentul declarării de cod portocaliu în zona de munte a judeţului nostru.

De asemenea, Frenţ a mai spus că a fost adoptată procedura de sistem privind constatarea şi evaluarea pagubelor produse de fenomenele hidro-meteo periculoase „pentru că şi aici, în ultimele situaţii de urgenţă înregistrate, anumite instituţii sau autorităţi nu au ştiut foarte bine ce au de făcut , iar prin această procedură sunt stabilite clar instituţii, chiar şi persoane responsabile, dar şi termene , asta pentru a nu mai avea probleme de evaluare corectă şi rapidă a pagubelor”, a explicat şeful Instituţiei Prefectului.

Pe rând, comandaţii celor trei structuri militarizate, comisar şef Ovidiu Mihai Lupşa, colonelul Florin Furnea şi şeful ISU BN, Constantin Florea, au vorbit despre noul plan de măsuri, oferta de locuri de muncă în cadrul acestor structuri cât, mai ales, despre deficitul de personal cu care se confruntă instituţiile pe care le conduc.

PLAN DE MĂSURI ŞI ACŢIUNI SPECIFICE:  SEZONULUI RECE 2017 – 2018

Căderile masive de zăpadă însoţite de viscol şi fenomenele meteo extreme constituie factori de risc pentru desfăşurarea normală a activităţilor sociale şi economice la nivelul judeţului Bistrița-Năsăud. De asemenea, persistenţa temperaturilor scăzute pe o perioadă mare de timp poate influenţa negativ starea de sănătate a populaţiei, fapt ce impune conjugarea eforturilor instituţiilor, din domeniul administraţiei publice şi cele ale serviciilor publice deconcentrate.

În vederea prevenirii unor situaţii de urgenţă generate de astfel de probleme, se impune realizarea ,,Planului de măsuri şi acţiuni specifice sezonului rece pentru anul 2017 -2018” care cuprinde acţiuni preventive, stabilirea responsabilităţilor şi a regulilor necesar a fi respectate, la nivelul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Bistriţa-Năsăud.

 

Elaborarea planurilor de intervenţie la drumurile naţionale şi la cele județene pentru perioada de iarnă;

 

Verificarea de către comisii mixte constituite prin ordin al prefectului, a tehnicii specifice pentru deszăpeziri şi a stocurilor asigurate pentru sezonul rece;

 

Colaborarea cu autorităţile publice locale pentru cazarea şi hrănirea persoanelor surprinse în trafic, sau afectate de fenomenele meteorologice periculoase, specifice sezonului rece în spaţiile identificate de către primari;

 

Informarea şi/sau avertizarea primarilor cu privire la apariţia unor fenomene hidrologice/meteorologice periculoase, în funcţie de datele primite de la MAI/ANMH, în vederea instituirii serviciului de permanenţă la sediile primăriilor conform HGR 1491/2004, art. 6 şi 7 respectiv a Ordinului Prefectului nr. 104/23.04.2010;

 

Monitorizarea situaţiei privind:

(1) starea căilor de comunicaţii (rutiere, feroviare);

 

(2) depunerile de gheaţă pe infrastructura de transport/distribuţie energie electrică, respectiv afectarea staţiilor de transformare a energiei electrice;

 

(3) cursurile de apă, cu accent deosebit pe cele pe care de regulă se produc zăpoare, funcţionarea instalaţiilor speciale (baraje, operatori economici sursă de risc etc.);

 

Salvarea persoanelor surprinse de fenomene meteorologice extreme și acordarea asistenţei medicale de urgenţă;

 

Executarea misiunilor de căutare-salvare a persoanelor surprinse de fenomenele meteorologice extreme;

 

Executarea de misiuni de sprijin (căutare-salvare şi evacuare, transport persoane şi materiale, misiuni de sprijin aerian. etc.);

Menţinerea și asigurarea sistemelor de transport, energie, gaze și utilităţi către populaţie şi ceilalţi beneficiari;

 

Monitorizarea efectelor fenomenelor extreme asupra culturilor agricole;

 

Cunoaşterea situaţiei privind femeile gravide în ultimele luni de sarcină, a persoanelor care urmează tratament de dializă sau, după caz, cu alte afecţiuni, precum şi organizarea transportului preventiv al acestora către unităţile medicale abilitate;

 

Organizarea activităţii de distribuire a ajutoarelor umanitare;

 

Identificarea şi pregătirea unor spaţii special amenajate pentru depozitarea temporară a produselor provenite din ajutoarele umanitare;

 

Organizarea şi desfăşurarea unor acţiuni specifice pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor din fondul silvic, cu precădere a furturilor de brazi, în scopul comercializării lor în perioada sărbătorilor de iarnă;

 

Organizarea şi desfăşurarea unor acţiuni pentru combaterea comerţului stradal cu produse pirotehnice, de către persoane neautorizate;

 

(1) Monitorizarea atentă a locurilor unde se organizează focuri de artificii, pentru evitarea producerii incendiilor sau accidentelor;

(2) Verificarea respectării normelor de prevenire şi stingere a incendiilor în locurile unde se organizează discoteci, revelioane şi alte manifestări cu aflux mare de persoane;

 

Desfăşurarea de acţiuni specifice pentru asigurarea intervenţiilor în zona montană a judeţului;

 

Asigurarea unui sistem unitar de informare şi comunicare pe relaţia Instituţia Prefectului BN – ISUJ BN – IJP BN – IJJ BN – SGA BN – SDN – Consiliul Judeţean BN – SC Electrica SA – SC DELGAZ SA – AQUABIS BN  pentru cunoaşterea imediată a situaţiei din judeţ şi adoptarea măsurilor operative necesare;

 

Organizarea acţiunilor de control cu privire la respectarea prevederilor legale şi a normelor sanitar – veterinare privind producerea, transportul comercializarea produselor de origine animală, a produselor de panificaţie, patiserie cofetărie etc. pe perioada sărbătorilor de iarnă;

 

Verificarea respectării condiţiilor de depozitare şi comercializare a produselor alimentare de către unităţile de cazare turistică şi alimentaţie publică care organizează petreceri cu ocazia zilelor de Crăciun şi Revelion;

Verificarea respectării  condiţiilor igienico-sanitare la unităţile de cazare turistică şi alimentaţie publică care organizează petreceri cu ocazia zilelor de Crăciun şi Revelion;

 

Analizarea situaţiei operative din zonele şi localităţile unde vor avea loc manifestări publice de amploare sau cu risc, specifice sărbătorilor de iarnă, stabilirea și aplicarea măsurilor, cu participarea tuturor structurilor cu responsabilităţi în domeniu și implicarea reprezentanţilor autorităţilor administraţiei publice locale.

 

Sprijinirea I.S.U. B.N., în desfăşurarea acţiunilor de verificare a respectării normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, în locurile unde se organizează revelioane sau alte manifestări cu aflux mare de persoane.

 

Participarea la activităţile de limitare a efectelor unor situaţii de urgenţă, ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase deosebite (căderi masive de zăpadă, inundaţii etc.).

 

Executarea de activităţi specifice pentru asigurarea intervenţiilor în zona montană a judeţului Bistriţa-Năsăud.

 

Participarea, atunci când situaţia o impune, la transportul unor categorii de forţe şi mijloace de intervenţie, al persoanelor evacuate şi al altor resurse, precum şi la distribuirea apei şi hranei pentru persoanele şi animalele afectate sau evacuate.

 

Asigurarea măsurilor de ordine publică şi de protecţie a zonelor în care s-a produs sau există pericolul iminent de producere a unor situaţii de urgenţă şi restabilirea ordinii publice în zona afectată şi în imediată vecinătate a acesteia.

 

Intensificarea cooperării cu structurile participante în cadrul Planului de măsuri şi acţiuni specifice sezonului rece pentru anul 2017-2018, în vederea eficientizării activităţilor specifice şi reducerii timpului de reacţie la intervenţii;

 

Monitorizarea condiţiilor în care se desfăşoară circulaţia pe drumurile publice în vederea prevenirii blocării drumurilor sau blocajelor în trafic, atenţie acordându-se locurilor cu risc ridicat în producerea accidentelor, precum şi zonelor cunoscute cu probleme pe linia circulaţiei rutiere în condiţii de iarnă;

 

Verificarea respectării prevederilor legale şi atribuţiilor specifice de către administratorii drumurilor şi societăţile responsabile cu activitatea de deszăpezire;

 

Devierea circulaţiei, sau interzicerea accesului în zonele unde se pot crea blocaje ale căilor de comunicaţii care pot îngreuna intervenţia utilajelor speciale, sau pune în pericol participanţii la trafic;

 

Informarea cetăţenilor şi participanţilor la trafic, inclusiv prin mass-media locala, cu privire la conduita preventivă ce trebuie adoptată atât de cetăţeni cât şi de conducătorii auto;

 

Verificarea respectării de către participanţii la trafic a dotării corespunzătoare a autovehiculelor cu mijloace şi materiale antiderapante;

 

Asigurarea intervenţiei la evenimente şi în cooperare cu celelalte structuri MAI, precum şi autorităţile publice locale în funcţie de necesităţi şi situaţie;

 

 

Categoria: EVENIMENT