Accident bizar la Cupa României a Campionatului Naţional de Atelaje cu doi cai. Campionul Rákóczi Gergő, mușcat și călcat de propriul cal

Accident bizar la Cupa României a Campionatului Naţional de Atelaje cu doi cai. Campionul Rákóczi Gergő, mușcat și călcat  de propriul cal


Heghelia de la Beclean găzduiește în acest weekend Cupa României a Campionatului Naţional de Atelaje cu doi cai. Concursul  face parte din Calendarul Competiţional pe anul 2018 al Federaţiei Ecvestre Române. Din păcate, joi după-amiază, unul din caii cu care lucrează multiplul campion, antrenorul echipei naționale și maestru al sportului, bihoreanul Rákóczi Gergő, l-a mușcat de față de și de-o  ureche, după care l-a trânti jos, lovindu-l cu copitele. Din fericire, în ajutorul celui lovit au sărit ceilalți concurenți, unii acordând primul ajutor și chemând Salvarea, în timp ce alții au calmat armăsarul.

 

Bizara întâmplare ne-a fost povestită chiar de inginerul Traian Lăpuște (foto), directorul Hergheliei din Beclean, aflat la doar câțiva metri de locul incicentului: ” Eram foarte aproape de acel loc, am văzut un om căzul jos și am știut că sunt probleme, dar nu știam că e vorba de  Rákóczi Gergő. Un accident la care nu se aștepta nimeni și, care a avut loc în timpul vizitei medicale. Calul era ținut de frîu, dar, din senin, l-a trânti jos pe marele campion Rákóczi Gergő, după care a început să îl calce și să îl muște, prinzându-l de mandibulă și de ureche. Au sărit ceilalți în ajutor, noroc că erau acolo, l-au scos afară, după care a venit salvarea”, ne-a povestit Lăpuște.

Potrivit celor spuse de Traian Lăpuște, la ora actuală, Rákóczi Gergő, se găsește în afara oricărui pericol: ” Este în stare bună, e conștient, vorbește perfect, a fost cusut la mandibulă, la ureche. Peste două zile va fi externat”, mai spune Lăpuște.

 

Un alt martor al acestui incident bizar a fost doctorul  Attila Kelemen (foto), supervizorul și șeful arbitrilor din acest concurs, unul dintre ”inventatorii” acestui sport în România: ” Foarte ciudată această neplăcută întâmplare, mai ales că, imediat după, calul a redevenit docil și a trecut vizita sanitar-veterinară fără nici o problemă. E un sport greu, practic nu ești stăpânul calului, ci co-echipierul lui, așa că și calul poate să aibă o zi mai proastă. Vă pot spune că eu de când sunt în acest sport și sunt de vreo 50 de ani, nu am văzut așa ceva.Poate, cumva, calul a avut ceva de aranjat, ceva rămas nerezolvat cu Rákóczi Gergő, probabil vreun diferendum mai vechi, cine știe?”, a spus doctorul  Attila Kelemen.

 

 

Reamintim că

Regia Naţională a Pădurilor Romsilva, Direcţia de Creştere, Exploatare şi Ameliorare a Cabalinelor, Federaţia Ecvestră Română şi Clubul Hipic Romsilva organizează în perioada 15-17 iunie a.c., la Herghelia Beclean, Cupa României şi etapa a II-a a Campionatului Naţional de atelaje pentru doi cai.

 

 

Vineri, 15 iunie:  Într-un careu de 40/100 de metri, are  loc proba de prezentare şi dresaj, prin care se verifică ritmul, impulsia, flexibilitatea, relaxarea și plasarea cailor, stilul și acuratețea figurilor executate cu atelajele de către concurenți. Aceștia vor avea de executat schimbările cerute în progresie, atunci când capul animalului ajunge în dreptul liniei indicatoare.

 

Sâmbătă, 16 iunie, se desfăşoară proba de maraton, cea mai spectaculoasă etapă din concurs pentru public, punând la încercare rezistența fizică și pregătirea tehnică a cailor și a driverilor. Traseul de maraton, cu o lungime de 15.700 de metri are mai multe etape: prima, cu alură liberă și pornirea atelajelor din zece în zece minute, presupune parcurgerea a 5.000 de metri, pe drumuri de țară și pe câmp, cu o viteză medie de 15 kilometri/oră; a doua, la pas, se desfășoară cu o viteză medie de 7 kilometri/oră, pe o lungime de 1.000 de metri; a treia, la trap, presupune mișcarea cu 15 kilometri/oră și trecerea prin opt obstacole naturale și artificiale construite din lemn și alte materiale, aplicându-se câte un punct de penalizare pentru fiecare 5 secunde petrecute într-un obstacol, cu riscul eliminării din probă pentru concurenții care depăşesc limita de 5 minute.

 

În ultima zi de concurs, duminică, 17 iunie, se va derula proba de obstacole. În cadrul acestei probe, concurenţii vor avea de parcurs un traseu cu obstacole artificiale, porţi de conuri, cu o lățime a ,,porților” doar cu 10-15 centimetri mai mare decât ecartamentul roților din spatele trăsurilor. Miza constă în evitarea penalizărilor cuantificate astfel: trei puncte pentru doborârea unui obstacol și un punct pentru fiecare două secunde de depășire a timpului de bază (cine încheie traseul fără penalizări intră în baraj).

 

Categoria: EVENIMENT